Pozostałe podkategorie

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

W dobie ułatwionego dostępu do sieci, coraz więcej osób w różnym wieku sięga po swoje urządzenie mobilne, by znaleźć informacje na temat usług dostępnych w ich okolicy. Dawniej do tego służyły np. lokalne gazety, w których firmy wykupywały reklamy – dziś tę rolę zdecydowanie skuteczniej pełni pozycjonowanie stron internetowych. Można w ten sposób wywindować swoją pozycję pośród potencjalnych klientów i zbudować renomę.

Nie tylko usługi, ale również produkty są poszukiwane przez użytkowników sieci, którzy w ten sposób dowiadują się o okazjach cenowych czy przewadze konkretnej firmy pod kątem obsługi i serwisu. Pozycjonowanie stron www pomaga dotrzeć do większej liczby osób, a także pozwala sprecyzować ich oczekiwania – na witrynę trafią ci, którzy są autentycznie zainteresowani ofertą firmy.

W określeniu potencjału, jaki posiada dotychczas prowadzona witryna, warto zlecić specjalistom audyt SEO. Sprawdzą oni, czy serwis nie posiada błędów, które utrudniają właściwą optymalizację. Dotyczy on m.in.: przekierowań, pliku robots.txt, walidacji W3C czy unikalności treści.

Darmowa wycena pozycjonowania!

Masz pytania? Napisz do nas

Skorzystaj z poniższego formularza lub napisz do nas bezpośrednio pod adres biuro@mayko.pl

Skuteczne pozycjonowanie w Lublinie – co warto wiedzieć?

Istnieje kilka podstawowych zasad, według których odbywa się pozycjonowanie stron internetowych w Lublinie. Proces ten opieramy zarówno o optymalizację kodu źródłowego witryny, dobranie odpowiednich meta-tagów czy stworzenie wizytówki w Google+, jak i zdobywanie cennych linków przychodzących (tzw. link-building). Działamy zarówno w obrębie samej witryny klienta, jak i daleko poza nią.

Nawet gdy prowadzi się działalność w żaden sposób nie związaną z Internetem, pozycjonowanie strony w Lublinie w szybki sposób może przełożyć się na wzrost liczby zapytań od klientów. Firma, której witryna wyświetla się na czołowych miejscach w wyszukiwarkach, staje się coraz bardziej rozpoznawalna na lokalnym rynku. We współpracy z mayko.pl nie obowiązują ograniczenia liczby słów kluczowych, co dodatkowo zwiększa możliwość dostosowania strategii pozycjonowania w Lublinie do specyfiki konkretnej branży, w której się działa.

Oczywistym efektem wzrostu ruchu na stronie jest wyprzedzenie konkurencji „zza miedzy”. Szczegółowy przebieg i efekty pozycjonowania strony www w Lublinie prezentujemy klientowi w comiesięcznych raportach. Opisują one m.in. zmianę pozycji w naturalnych wynikach Google (z rozbiciem na konkretne frazy), statystyki ruchu na stronie czy wpływ aktywności na portalach społecznościowych, m.in. Facebooku, Twitterze czy Instagramie, na popularność firmy.

Podejmując wspólnie działania z zakresu SEO w Lublinie możemy również zaproponować np. założenie bloga o tematyce odpowiadającej branży klienta. Częste publikowanie ciekawych treści powoduje, że zainteresowani internauci wracają na stronę i zaczynają identyfikować się z jej autorami oraz poszukują na niej dodatkowych informacji. Czy można chcieć czegoś więcej, prowadząc lokalną działalność?

Ile trzeba przeznaczyć na pozycjonowanie? Cena usługi w Lublinie

Warto zwrócić uwagę, że ceny za usługę mogą znacznie się różnić w zależności od tego, w jakiej branży działa firma, które decyduje się na pozycjonowanie. Koszt ten jest też ściśle powiązany z wielkością serwisu i zakładanym zasięgiem oddziaływania oraz stopniem konkurencyjności w danej niszy. Indywidualna wycena zdecydowanie lepiej odpowiada na pytania o ewentualny wydatek oraz opisuje, jaki jest koszt poszczególnych elementów, które składają się na pozycjonowanie.

Pierwszym wydatkiem w całym procesie jest zawsze audyt witryny pod kątem SEO, a także jej późniejsza optymalizacja. Dopiero wtedy można rozpocząć właściwe pozycjonowanie. Cennik w tym przypadku zawiera różne sposoby na skuteczny link-building, a ich wybór także decyduje o wysokości faktury, jaką się ostatecznie otrzymuje. Wpływ na nią ma również dotychczasowa pozycja witryny w sieci – m.in. historia domeny czy ewentualne nałożenie filtra w przeszłości.

Obecność w portalach społecznościowych, prowadzenie kampanii AdWords czy zaprzęgnięcie do pracy profesjonalnych narzędzi analitycznych to również ważne punkty, z których składa się pozycjonowanie. Oferta jest w tej kwestii zróżnicowana i opiera się w dużej mierze o oczekiwania oraz realne możliwości klientów – ważne, by zbytnio nie „nadwerężać” budżetu, ale też nie spodziewać się kompleksowej, efektywnej usługi za kilkadziesiąt złotych miesięcznie.

Jeżeli temat pozycjonowania wzbudza Państwa ciekawość – zapraszamy do składania zapytań. Wycena ze strony mayko.pl jest bezpłatna, natomiast zyskuje się dzięki niej przydatną wiedzę, dotyczącą ewentualnych nakładów, jakie trzeba ponieść by realnie zarabiać na obecności swojej firmy w sieci.

Pozycjonowanie w Lublinie – wszystko zaczyna się od audytu SEO

Przyjrzyjmy się dokładniej, na czym polega audyt SEO. Jego celem jest przeanalizowanie danej strony internetowej pod kątem tego, jak stosuje się do wytycznych od Google, które mają wpływ na pozycjonowanie. W efekcie możliwe jest określenie, gdzie kryje się potencjał na ulepszenie stanu witryny, czy też jakie błędy można usunąć, aby jej widoczność się poprawiła.

Audyt SEO wykryje zatem problemy związane z takimi kwestiami jak:

  • Optymalizacja techniczna SEO
  • Struktura strony internetowej
  • SEO on-page
  • User experience
  • Content

Oprócz tego taki audyt wyjawi wiele informacji odnośnie do stanu konkurencji – taka wiedza niewątpliwie będzie bardzo przydatna podczas pozycjonowania strony w Lublinie.

Audyt SEO – jak powinien dokładnie wyglądać?

Po pierwsze, audyt SEO powinien być wyczerpujący i opisowy. Jego celem jest opisanie czynników związanych z contentem, strukturą witryny oraz jej profilem linków, gdyż wszystko to w dużym stopniu wpływa na pozycjonowanie strony. W efekcie takich działań powinieneś uzyskać większy obraz tego, jaki jest aktualny stan witryny internetowej. Każde ewentualne problemy powinny zostać zastąpione pomysłami na ich naprawę, które następnie należy wprowadzić w życie.

W Mayko dbamy też o to, aby audyt SEO był przystępny do zrozumienia z punktu widzenia klienta. Dzięki takiej zrozumiałej analizie przedsiębiorcy są w stanie zrozumieć, jak usługi SEO mogą przełożyć się na poprawę wydajności i widoczności ich strony, co w efekcie przyniesie im zyski.

Przeanalizujmy dokładniej kwestie, jakie są analizowane podczas audytu SEO:

1. Analiza konkurencji

Bez zrealizowania tego kroku trudno będzie ustalić inne cele. SEO nie funkcjonuje w próżni i działania oraz jakość innych stron internetowych nieustannie mają wpływ na to, jakie wyniki w Google może osiągnąć Twoja witryna.

Analiza konkurencji obejmie zatem to, na jakie słowa kluczowe się ona pozycjonuje, jaki ruch może z nich uzyskiwać, stan profilu linków, ilość i jakość contentu itd. W takiej sytuacji przydatne okazują się także wykresy i zestawienia, które porównują, jak wygląda obecny stan pozycjonowania strony internetowej w Twoim przypadku, a jak w kontekście konkurencji. Dzięki temu można bliżej zapoznać się ze słabymi i mocnymi stronami Twojej witryny.

2. Crawling i indeksowanie

Crawling to proces, podczas którego robot Google „czyta” Twoją witrynę, a indeksowanie to zamieszczanie jej w wynikach wyszukiwania. W tej sytuacji wykorzystuje się Google Search Console oraz plik robots.txt. Można dzięki temu ustalić, czy czasem niektóre elementy strony internetowej (a nawet jej całość) nie są blokowane przed dostępem dla robotów Google. O ile nie jest to zamierzony stan, sytuacja taka na pewno nie wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony w Lublinie.

3. Dostępność

Istnieje kilka rzeczy, które mogą utrudniać dostęp do strony internetowej. Niskie prędkości ładowania stron, błędy 404 lub długie czasy odpowiedzi serwera to tylko niektóre z częstych problemów z dostępnością, które może wykazać audyt SEO. W Mayko podczas pozycjonowania stron internetowych korzystamy z odpowiednich narzędzi, które pozwalają wykryć problemy z prędkością ładowania i błędnymi przekierowaniami (lub ich brakiem).

4. Analiza linków

Jakościowe linki to jeden z ważniejszych elementów decydujących o skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych. Jak wygląda wewnętrzne linkowanie na Twojej witrynie oraz ile i jakie odnośniki otrzymujesz z innych stron? Google Search Console czy narzędzie Ahrefs potrafią udzielić odpowiedzi na te pytania.

5. Analiza słów kluczowych

Jakie słowa kluczowe, na które się jeszcze nie pozycjonujesz, mogą przynieść Ci wysokiej jakości ruch organiczny? A które frazy obecnie generują ruch? Jak wygląda w ich przypadku konwersja? Za pomocą odpowiednich narzędzi można znaleźć odpowiedzi na te pytania, jak i monitorować widoczność Twojej strony na wybrane frazy na przestrzeni czasu.

6. XML sitemap

Mapa XML działa jako mapa dla wyszukiwarki. Pomaga ona robotom Google nawigować po Twojej witrynie. W czasie realizowania pozycjonowania stron internetowych upewniamy się, że plik jest sformatowany w odpowiedni sposób, zawiera w sobie wszystkie podstrony oraz stosuje się do protokołu map XML. Ostatnim krokiem jest zamieszczenie go w Google Search Console.

7. Dostosowanie do mobile

Obecnie już ponad połowa całego ruchu w Internecie jest generowana właśnie na urządzeniach mobilnych. Aby zatem cały proces pozycjonowania strony w Lublinie był kompletny, należy zadbać o dostosowanie witryny do mobile. W przeciwnym razie Google uzna stronę za nieprzyjazną użytkownikom. Z tego powodu konieczne jest odpowiednie dostosowanie wielkości czcionek, właściwe zamieszczanie zdjęć, jak i dostosowanie nawigacji tak, aby była ona wygodna także podczas korzystania z telefonu czy innego urządzenia.

8. Duplikacja treści

Duplikacja treści to content, który na Twojej stronie pojawia się więcej niż raz w identycznej postaci. W niektórych sytuacjach okazuje się, że dokładnie podobny content zawierają także inne strony internetowe. Niemniej jednak celem audytu SEO jest przede wszystkim wykrycie problemów, które istnieją na docelowej witrynie, gdyż to tylko nad nią klient może sprawować bezpośrednią kontrolę.

Jak bardzo poważny jest to problem? Zwykło się mówić, że duplikacja treści może spowodować bardzo poważne problemy w pozycjonowaniu stron internetowych z racji nałożenia kar przez Google. Z kolei według niektórych Google nie zwraca już na to większej uwagi i potrafi trafnie rozpoznać, czy ktoś złośliwie kopiuje od innych treści, czy też duplikacja pojawia się naturalnie w akceptowalnym zakresie. Prawda zapewne leży gdzieś pomiędzy, dlatego w każdym przypadku warto podczas audytu starać się wykryć duplikację. Nawet jeśli nie przyczynia się ona do dużych spadków w widoczności, to jednak może spowodować problemy z user experience – odwiedzający witrynę nie będą pewni, które źródło jest oryginalne.

9. Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych to zjawisko, które pojawia się wtedy, gdy dwie podstrony z Twojej witryny pozycjonują się na identyczne słowa kluczowe. Często można wykryć ten problem podczas realizowania poprzedniego kroku, czyli identyfikowania duplikacji treści. Wyszukiwarka w takiej sytuacji nie potrafi zdecydować, która strona powinna znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, w rezultacie czego cierpią obie. Celem audytu SEO jest wykrycie tego typu sytuacji i przeprowadzenie takiej optymalizacji SEO, dzięki której problematyczne strony przestaną nawzajem sobie przeszkadzać.

Audyt SEO – dlaczego podczas pozycjonowania strony w Lublinie należy go przeprowadzać regularnie?

Twoja strona to niejako centrum firmy. Warto dlatego regularnie sprawdzać, czy wszystko jest w porządku. W miarę postępu procesu pozycjonowania strony internetowej dodawane będą nowe treści, zdobywane kolejne linki, a i sama witryna może się bardzo rozbudować i zmienić. Dobrym wyjściem w takiej sytuacji jest przeprowadzanie regularnych audytów (np. co rok). Pozwoli to wykryć problemy, które zaistniały w międzyczasie, jak i dostosować działania z zakresu optymalizacji SEO względem nowych wytycznych od Google oraz aktualizacji, które pojawiają się regularnie. Warto także mieć na uwadze kolejne działania, jakie podejmuje konkurencja i dostosowywać względem tego swoją strategię. Dzięki temu pozycjonowanie strony w Lublinie na pewno z czasem przyniesie efekty.

Czego szukają w Google mieszkańcy Lublina? Przykłady

Słowo kluczoweIlość wyszukiwań w Google
(stan na 9.2018)
kino lublin 9 900
mieszkania lublin 6 600
fotograf lublin 5 400
mieszkania na sprzedaż lublin 5 400
pokoje do wynajęcia lublin 2 900
stomatolog lublin 2 400
dentysta lublin 1 900
mechanik lublin 1 600
wymiana opon lublin 1 300
pomoc drogowa lublin 1 300

Sprawdź pozostałe miasta z województwa lubelskiego!

Skontaktuj się z nami

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij