Black Hat SEO
Black Hat SEO to działania ukierunkowane na wykorzystywanie metod pozycjonowania witryn w wynikach wyszukiwania, które są sprzeczne ze wskazówkami dla webmasterów określanymi przez wyszukiwarki. Są to działania nieetyczne i niebezpieczne dla funkcjonowania strony. Metody Black Hat SEO umożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji danej strony w krótkim czasie. Strategia polega na tworzeniu strony pod wyszukiwarki, a nie z myślą o użytkownikach.
Czym jest Black Hat SEO?
Przykładowe działania Black Hat SEO
- keyword stuffing – intensywne nagromadzenie (przeładowanie) słów kluczowych na danej stronie,
- cloaking – udostępnianie robotom wyszukiwarek innej treści niż treść skierowana do użytkowników,
- wykorzystywanie systemów wymiany linków,
- kupowanie linków.
Wytyczne wyszukiwarek dotyczące pozycjonowania witryn nie stanowią przepisów prawa, ale określają zasady korzystania z nich. Brak przestrzegania regulaminu może skutkować nieodwracalnymi konsekwencjami.
Przykładowe kary za Black Hat SEO
- nałożenie filtra na stronę,
- zmniejszenie zaufania wyszukiwarki wobec danej witryny,
- obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania,
- ban, czyli wykluczenie strony z wyników wyszukiwania.
Black Hat SEO to określenie zaczerpnięte z języka angielskiego – w westernach negatywni bohaterowie zwykle nosili czarne kapelusze (black hat) i stąd skojarzenie z działaniami, które wzbudzają wątpliwości, co do ich słuszności.