Gray Hat SEO
Gray Hat SEO to coś pomiędzy Black Hat SEO, czyli działaniami niedozwolonymi, skutkującymi groźbą nałożenia kar na witrynę, i White Hat SEO – optymalizacją i promocją strony w pełni zgodnie z wytycznymi od Google Przykłady strategii Gray Hat SEO mogą obejmować zakup linków, tworzenie dużej ilości treści o niskiej jakości, czy stosowanie automatycznego generowania treści.
Czym jest Gray Hat SEO?
Skąd potrzeba tworzenia osobnego pojęcia, jakim jest Gray Hat SEO? Okazuje się, że w praktyce wiele firm działa „na pograniczu”. Stosują one techniki, które nie należą do tych wprost zalecanych przez wyszukiwarkę (white), ale jednocześnie nie są w kategoryczny sposób zakazane (black). Jest to jednak niebezpieczna sfera działań, które w dalszej perspektywie mogą również poskutkować karą od Google. Pomimo tego, niektórzy marketerzy decydują się na ich zastosowanie, mając na uwadze skrócenie czasu potrzebnego na poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania.