Słownik e-marketingu
Marketing afiliacyjny (affiliate marketing)
Marketing afiliacyjny to model reklamowy, w którym sprzedawca wypłaca prowizję podmiotom trzecim, które generują leady oraz ruch na strony swoich produktów i usług.
Czym jest marketing afiliacyjny (affiliate marketing)?
Amazon spopularyzował tę praktykę, gdy stworzył program afiliacyjny dla praktycznie wszystkich swoich produktów. Strony internetowe oraz blogerzy mogą umieszczać linki do produktów oferowanych przez Amazon. Jeżeli po kliknięciu linka umieszczonego na stronie reklamodawcy ktoś dokona zakupu na Amazonie, właścicielowi linka jest wypłacana określona prowizja.
W tym przypadku marketing afiliacyjny stanowi niejako wynagrodzenie za wynik, gdzie sam proces pozyskiwania klientów i sprzedaży jest outsorcowany na zewnątrz przez sieć marketerów.
Techniczna strona marketingu afiliacyjnego polega na tym, że osoba zaakceptowana do danego programu afiliacyjnego otrzymuje unikalne URL, które zawiera w sobie specjalny identyfikator. Następnie członek programu afiliacyjnego udostępnia ów unikalny URL osobom zapisanym na swoją listę mailingową, osobom odwiedzającym jego stronę, promuje go w mediach społecznościowych itp. Kiedy ktoś kliknie ten link i dokona zakupu, specjalne oprogramowanie wykrywa to zdarzenie, na podstawie którego wypłacana jest prowizja.
W tym przypadku marketing afiliacyjny stanowi niejako wynagrodzenie za wynik, gdzie sam proces pozyskiwania klientów i sprzedaży jest outsorcowany na zewnątrz przez sieć marketerów.
Techniczna strona marketingu afiliacyjnego polega na tym, że osoba zaakceptowana do danego programu afiliacyjnego otrzymuje unikalne URL, które zawiera w sobie specjalny identyfikator. Następnie członek programu afiliacyjnego udostępnia ów unikalny URL osobom zapisanym na swoją listę mailingową, osobom odwiedzającym jego stronę, promuje go w mediach społecznościowych itp. Kiedy ktoś kliknie ten link i dokona zakupu, specjalne oprogramowanie wykrywa to zdarzenie, na podstawie którego wypłacana jest prowizja.