Reklama Pinterest Ads — co warto o niej wiedzieć?

Dlaczego warto reklamować się na Pinterest? Poznaj możliwości jakie oferuje ta platforma społecznościowa i wypromuj swój biznes!

Reklama Pinterest Ads - co warto wiedzieć?

Pinterest jest wyjątkową platformą społecznościową, ponieważ główny cel przyświecający jej użytkownikom to często odkrywanie nowych produktów. Sprawia to, że są bardziej otwarci na reklamy.

Pinterest oferuje różnorodne narzędzia reklamowe, zarówno darmowe, jak i płatne. Łącząc obie formy, da się osiągnąć naprawdę świetne efekty. Jak podaje Pinterest, w takiej kombinacji możesz liczyć nawet na trzy razy więcej konwersji i dwukrotnie wyższy zwrot z inwestycji reklamowej (ROAS) w porównaniu do samych reklam płatnych. Ponadto Pinterest ma jeden z najniższych CPA (cost per action) w reklamach, jeśli porównamy go z innymi platformami społecznościowymi.

Czym zatem dokładnie jest Pinterest? Kto z niego korzysta? Jakie reklamy można na nim prowadzić i dlaczego warto to robić? Tego i więcej dowiesz się w tym artykule.

Pinterest – co to jest?

Pinterest to amerykański serwis społecznościowy, który powstał w 2010 roku. Omówmy najciekawsze informacje na jego temat:

  • Pinterest jest czternastą największą platformą społecznościową na świecie.
  • Pinterest przyciąga miesięcznie około 500 milionów użytkowników z całego świata. Stanowi więc ogromne źródło potencjalnych klientów.
  • 60% użytkowników to kobiety, co czyni Pinterest szczególnie atrakcyjną platformą dla marek kierujących swoje produkty do damskiej części rynku.
  • Najwięcej użytkowników Pinteresta to osoby w wieku 25–34 lat.
  • Aż 85% Pinnerów odwiedza platformę, aby znaleźć inspirację przed zakupami, rozpoczęciem projektu lub organizacją wydarzenia.
  • Mimo że 97% wyszukiwań nie jest związana z konkretnymi firmami, 80% użytkowników odkrywa na platformie nowe marki i produkty.
Statystyki Pinterest

Jak z kolei może wyglądać reklama na Pintereście? Omówmy jej główne rodzaje.

Pinterest – formaty reklam

System reklamowy Pinterest daje wiele możliwości docierania do klientów. Oto główne formaty.

Piny reklamowe

Podstawowy format reklamowy na Pintereście składający się z grafiki lub zdjęcia, tytułu, opisu oraz linku do strony docelowej.

Optymalny rozmiar obrazu to 1 000 x 1 500 pikseli. Reklamowe piny są świetnym narzędziem do dzielenia się inspiracjami, prezentowania pomysłów oraz promowania produktów.

Piny filmowe

Piny filmowe to reklamy wideo, które zazwyczaj przyciągają więcej uwagi niż statyczne obrazy. Dzięki dynamicznemu formatowi skutecznie angażują odbiorców i przekazują złożone informacje w krótkim czasie.

Piny karuzelowe

Piny karuzelowe składają się z serii zdjęć lub grafik, które tworzą historię lub pokazują różne cechy produktu. Użytkownicy są w stanie przeglądać kolejne elementy karuzeli, przesuwając je w lewo.

Każda karta karuzeli może prowadzić do innej strony docelowej, co pozwala na bardziej zróżnicowaną prezentację oferty.

Piny w formie kolekcji

Jeśli posiadasz na Pintereście skonfigurowany katalog produktowy, możesz tworzyć Piny w formie kolekcji. Reklamy te zawierają okładkę w postaci statycznego zdjęcia lub pokazu slajdów, a poniżej prezentują trzy kafelki z produktami z Twojego sklepu.

Jest to doskonały sposób na promowanie kilku produktów jednocześnie i zachęcanie użytkowników do tego, aby odkryli całą kolekcję.

Główne formaty reklam w Pinterest
Formaty reklam w Pinterest Ads

Dlaczego warto reklamować się na Pinterest?

Prowadzenie kampanii na Pinterest może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Omówmy je bliżej.

Odkrywanie jako kluczowy element

Pinterest to miejsce, gdzie użytkownicy poszukują nowych pomysłów i inspiracji, a nie tylko utrzymują kontakty ze znajomymi, rodziną oraz partnerami biznesowymi (jak ma to miejsce na innych platformach). Dzięki temu reklamy na Pintereście idealnie wpisują się w naturalny proces odkrywania – nie przerywają go, lecz wzbogacają o nowe produkty i firmy.

Za pomocą Pinterest Ads możesz dlatego skutecznie budować świadomość marki.

Wyższe zaangażowanie w reklamy

Użytkownicy Pinteresta aktywnie szukają nowych produktów, marek i projektów, co sprawia, że są bardziej otwarci na reklamy niż na innych platformach.

Przykładowo, wyszukiwanie frazy „meble do salonu” może przedstawić zarówno organiczne piny, jak i reklamy produktowe, które wyglądają identycznie jak wyniki wyszukiwania.

Dopasowanie do specjalnych nisz

W tworzenie reklam na Pintereście najlepiej zainwestować, jeśli działasz w następujących branżach:

  • wystrój wnętrz,
  • kuchnia,
  • moda,
  • uroda,
  • rękodzieło.

W skrócie Pinterest generuje najlepsze wyniki w przypadku mocno wizualnych ofert. Nie oznacza to oczywiście, że inne branże nie znajdą tam dla siebie miejsca.

Dotarcie do szerokiego grona odbiorców

Reklamy na Pintereście mogą wyświetlać się zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na głównej stronie użytkowników. Dzięki temu Twoje produkty są w stanie dotrzeć do szerokiego grona osób, niezależnie od tego, czy aktywnie poszukują inspiracji, czy tylko przeglądają swój feed. 

Dłuższa żywotność reklam

Piny na Pintereście mają dłuższą żywotność niż inne posty w mediach społecznościowych. Użytkownicy mogą zapisywać Twoje reklamy na swoich tablicach. Istnieje dlatego większa szansa na to, że zapoznają się z nimi jeszcze raz w przyszłości. 

Dzięki temu Twoje reklamy mogą dotrzeć do jeszcze większej liczby osób nawet po zakończeniu kampanii. Przekłada się to na lepszy zwrot z inwestycji w reklamy.

Jaki budżet wybrać na reklamy na Pinterest?

Budżet na reklamy na Pintereście może być różny w zależności od wielkości Twojego biznesu. Platforma sugeruje minimalny budżet na poziomie około 16 USD dziennie.

W szerszej skali warto przygotować się na koszty sięgające kilka-kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie.

Jakie mogą być cele kampanii Pinterest Ads?

Jeśli chcesz reklamować się na Pinterest, możesz nakierować reklamy tak, aby spełniały pewne konkretne cele. Omówmy je bliżej.

Cele kampanii reklamowych w Pinterest Ads

  • Zaangażowanie – celem jest zwiększenie interakcji użytkowników z profilem na Pintereście. Płatność jest pobierana za każdą interakcję użytkownika.
  • Widoczność – służy zwiększeniu świadomości marki wśród użytkowników. Kampania skupia się na dotarciu do jak największej liczby osób.
  • Ruch – ma na celu przekierowanie użytkowników na stronę internetową poprzez kliknięcie Pina. W tym przypadku płatność następuje za każde kliknięcie, które prowadzi do witryny.
  • Konwersje – umożliwia generowanie konkretnych działań w witrynie za pomocą śledzenia przez Pinterest Tag. Ten typ kampanii jest używany do różnych działań, takich jak dodanie produktu do koszyka czy rejestracja użytkownika.

Jak założyć kampanię reklamową na Pinterest?

Dokładne instrukcje dotyczące konfiguracji reklam na Pintereście możesz znaleźć w oficjalnych poradnikach platformy. W tym artykule skupiamy się na pewnych ogólnych podstawach.

  • Załóż konto firmowe – aby móc uruchamiać reklamy na Pintereście i śledzić ich wyniki, potrzebujesz konta firmowego. Założenie takiego konta jest darmowe.
  • Prześlij katalog produktów – skorzystaj z funkcji Katalogi, aby dodać swoje produkty jako Piny produktowe na Pinterest.
  • Utwórz grupy produktów – podziel produkty z katalogu na grupy, które chcesz promować.

Gdy wszystko jest gotowe, możesz rozpocząć promocję swoich produktów. Masz kilka opcji do wyboru:

  • Menedżer reklam – użyj go do stworzenia kampanii z reklamami produktowymi.
  • Narzędzie do edycji grupowej – umożliwia tworzenie kilku kampanii z reklamami produktowymi jednocześnie.
  • API Pinteresta – pozwala na bardziej zaawansowane tworzenie reklam.

Podsumowanie

Pinterest to na pewno świetna platforma, za pomocą której można dotrzeć do wielu klientów. Postaraj się zatem ją poznać i z niej korzystać, aby promować swój biznes.

Jak oceniasz naszą treść?

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 49

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Czytaj więcej
marlena_nowik
Popularne wpisy
kontakt z agencją seo
Co warto przemyśleć przed kontaktem z agencją SEO?

W artykule przybliżamy to, co warto wziąć pod uwagę przed pierwszym kontaktem z agencją SEO. Poznaj zestaw pytań, które warto sobie zadać przed startem współpracy.

Czytaj więcej
analiza SEO konkurencji poradnik
Jak przeprowadzić analizę SEO konkurencji w e-commerce

W tym artykule poznasz najważniejsze elementy analizy SEO konkurencji oraz narzędzia, z których warto skorzystać.

Czytaj więcej
audyt seo co to
Audyt SEO – czym właściwie jest i jak wygląda?

Przybliżamy czytelnikom, jak może wyglądać audyt SEO – czym jest, co zawiera oraz jak go interpretować.

Czytaj więcej