PrestaShop jest przyjaznym pod kątem SEO rozwiązaniem e-commerce dla małych i średnich przedsiębiorstw. Posiada wiele funkcji, które znajdziemy także w bardziej zaawansowanych systemach, takich jak Magento, ale jest łatwiejszy w konfiguracji i utrzymaniu. Ponieważ PrestaShop wymaga mniej zasobów niż rozbudowane platformy, jest również tańszy w utrzymaniu.

Pozycjonowanie PrestaShop

Pozycjonowanie PrestaShop – dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

Specjalizujemy się w SEO dla sklepów internetowych zbudowanych między innymi na platformie PrestaShop. Rozumiemy, że strony e-commerce to specyficzna nisza w branży SEO. Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy budowaniu strategii pozycjonowania dla serwisów e-commerce. Sklepy internetowe wymagają włożenia znacznie większego wysiłku w proces dobierania słów kluczowych i targetowania strony wobec określonych użytkowników. Oprócz tego większość witryn e-commerce jest większa niż typowe strony internetowe, wobec czego należy dokonać dodatkowych zmian w jej funkcjonalności, co przekłada się na lepszą indeksację.

Jednocześnie należy wziąć pod uwagę samą strukturę sklepu. Jako Mayko mamy niezbędne doświadczenie, dzięki któremu potrafimy to wszystko wziąć pod uwagę w przypadku Twojego sklepu PrestaShop. SEO, którym się zajmujemy, przynosi wymierne korzyści naszym klientom.

Mamy ustalony i wypracowany proces, którego realizacja zapewni Ci najlepsze wyniki pozycjonowania sklepu PrestaShop. Dopracowaliśmy go na przestrzeni lat i przynosi on oczekiwane efekty pozycjonowania sklepów internetowych.

    Umów się na konsultację ze specjalistą SEO

    Porozmawiajmy o Twoich celach. Dowiedz się, jakich skutecznych działań potrzebuje Twój e-commerce.

    Skorzystaj z poniższego formularza lub napisz do nas bezpośrednio pod adres biuro@mayko.pl

    Pozycjonowanie PrestaShop – dlaczego warto skorzystać z naszych usług

    Jak wygląda pozycjonowanie sklepu PrestaShop?

    Analiza słów kluczowych oraz konkurencji

    Sporządzamy szczegółowy dokument dotyczący słów kluczowych, na które pozycjonuje się Twój sklep internetowy oraz konkurencja. Dowiesz się dzięki temu, jaką pozycję zajmujesz w stosunku do innych sklepów z Twojej branży. Analizujemy, na które istotne słowa kluczowe Twój sklep nie jest widoczny w Google. Dzięki temu dowiesz się, na które z nich jest zapotrzebowanie. Jest to jeden z najbardziej istotnych elementów podczas optymalizacji SEO PrestaShop, który wpływa na ukierunkowanie dalszej pracy nad serwisem. Pozycjonowanie stron to dość żmudny proces, wymagający cierpliwości – ale w zamian otrzymujemy dużą dawkę wiedzy o naszej najbliższej konkurencji i trendach w branży.

    Audyt SEO

    Zawsze przeprowadzamy audyt SEO danego sklepu internetowego, aby sprawdzić stan sklepu i ustalić, które elementy wymagają wdrożenia dodatkowych działań lub wymagają poprawy. Warto zwrócić uwagę, że audyt nie obejmuje w swym zakresie jedynie strony głównej serwisu, ale analizuje wszystkie adresy URL powiązane z domeną.

    Na efekty wdrożenia poprawek optymalizacyjnych nie czeka się długo – już w stosunkowo krótkim czasie nasze działania znajdą odzwierciedlenie w statystykach. Szybko powinniśmy zauważyć poprawę pozycji sklepu na poszczególne słowa kluczowe czy wzrost ruchu z wyników organicznych.

    Dokładnie ocenimy stan Twojego sklepu internetowego jak i sklepów internetowych Twojej konkurencji, aby zobaczyć, które elementy optymalizacji dadzą największą szansę na zwiększenie ruchu w Twoim sklepie. Taki audyt jest koniecznością, gdyż pozwala naszym specjalistom SEO dokładnie przeanalizować naszą stronę pod kątem wszelkich problemów, ale także poznać potencjalnie mocne strony serwisu.

    Comiesięczne raporty SEO

    Co miesiąc przekażemy Ci dokładny i rzetelny raport z wyników Twojego sklepu Prestashop. Dowiesz się z nich o czynnościach wykonanych w celu zwiększenia ruchu w sklepie oraz spis zdobytych przez nasz zespół linków prowadzących do serwisu. Oprócz tego nasze raporty SEO zawierają dane analityczne pokazujące efekty naszych działań w perspektywie miesięcznej i rocznej.

    Nasze szczegółowe raporty z działań SEO zawierają odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów o wyniki pozycjonowania: czy prowadzone kampanie SEO realizują założone cele, jaki ruch przyciąga sklep internetowy z naturalnych wyników wyszukiwania Google, czy dokładną widoczność strony na wybrane słowa kluczowe. Ponadto zawsze porównujemy wyniki pozycjonowania sklepu w danym miesiącu z wynikami sklepu w tym samym miesiącu rok wcześniej. Taka analiza pozwala ograniczyć wpływ sezonowości branży na wyniki SEO.

    Do tworzenia raportów wykorzystujemy narzędzie jakim jest Google Data Studio – za jego pomocą możemy sprawdzić dane, które są interaktywne i czytelne. Dodatkowo wykorzystujemy również dane z Google Search Console, dzięki czemu znamy ilość kliknięć i przejść na stronę pozycjonowanego sklepu.

    Uważamy, że szczegółowe raportowanie jest podstawą każdej współpracy i świadczy o systematyczności i uczciwości. Jako agencja SEO przywiązujemy dużą wagę do tego, by nasze pozycjonowanie sklepów Prestashop było transparentne i solidne.

    Pozycjonowanie PrestaShop - kontakt

    Inne elementy wchodzące w skład pozycjonowania PrestaShop

  • optymalizacja contentu (także z uwzględnieniem fraz z tzw. długiego ogona);
  • optymalizacja adresów URL;
  • integracja z odpowiednimi systemami, np. Google Analytics;
  • opracowanie całościowej strategii pozycjonowania sklepu internetowego;
  • link building;
  • wiele innych.
  • Pozycjonowanie i optymalizacja PrestaShop

    Na czym polega optymalizacja SEO sklepu internetowego na platformie Prestashop?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego Prestashop wymaga zintensyfikowanych działań na kilku płaszczyznach. Z jednej strony należy uporządkować kwestie “technicznego SEO” w obrębie kodu strony – zadbać o przyjazne adresy url i linki wewnętrzne, zmianę znaczników Title, zadbanie o poprawne wdrożenie podstron np. z promocjami wybranych produktów. To także działania z zakresu content marketingu – w tym dostosowanie pod pozycjonowanie opisu produktu, ale i sprawienie, by opis zachęcał do zakupu. Treści w sklepie internetowym także mają znaczenie – warto więc zadbać o ich atrakcyjność.

    Pozycjonowanie sklepu Prestashop, podobnie jak pozycjonowanie wszystkich innych serwisów, polega także na działaniach poza obrębem kodu strony – ich celem jest dotarcie do potencjalnego klienta za pomocą publikowanych artykułów, osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i stałe zwiększanie ruchu w sklepie.

    SEO On-Page sklepu PrestaShop

    Na podstawie audytu przeprowadzamy techniczne zmiany w serwisach klientów. Optymalizacja ma za zadanie zwiększenie widoczności sklepów w Google, ale także sprawia, że sklep internetowy staje się przyjazny użytkownikom. SEO On-Page to zatem nic innego jak pozycjonowanie w obrębie strony internetowej. Oznacza to, że działania w ramach SEO skupiają się głównie na technicznych parametrach strony sklepu. Algorytmy Google dokładnie analizują kod strony i oceniają, czy aby na pewno strona nie łamie zasad internetowego giganta. Warto więc zawczasu zadbać o to, by strona naszego sklepu była jak najbardziej przyjazna algorytmom Google i uchronić się od nałożenia na domenę blokady.

    Optymalizacja sklepu Prestashop pod kątem pozycjonowania On-Page polega więc przede wszystkim na rozpoznaniu dotychczasowych błędów optymalizacyjnych i wprowadzeniu poprawek, które pozytywnie wpłyną nie tylko na wyniki domeny w Google, ale także sprawią, że zakupy w danym sklepie internetowym staną się łatwiejsze dla użytkownika.

    W Mayko stale przyglądamy się powierzonym nam sklepom i zawsze informujemy o ewentualnej konieczności wprowadzenia zmian. Sygnalizujemy konieczność zmiany tytułów, opisu podstrony, wskazujemy potrzebę modyfikacji opisu kategorii oraz innych ważnych elementów w pozycjonowaniu PrestaShop, takich jak nagłówki H1 i H2, struktura linków wewnętrznych czy meta description. Regularnie śledzimy również błędy 404, sugerujemy dodanie przekierowania 301, gdy jest to koniecznie oraz sygnalizujemy nieprawidłowo skonstruowany adres URL. Doradzamy w zakresie generowania kart produktów i kategorii, a także ich struktury. Wszystko po to, by dostarczyć Ci jak najlepszej optymalizacji SEO Twojego sklepu internetowego.

    SEO Off-Page

    SEO Off-Page (zwane także SEO Off-Site) to z kolei działania skierowane pozatechniczne aspekty strony internetowej. O ile nad działaniami SEO On-Page mamy całkowitą kontrolę, w przypadku działań Off-Page jest nieco inaczej. Nie powinno się jednak rezygnować z tych działań na rzecz drugich – tylko połączenie tych dwóch działań może przynieść oczekiwane efekty pozycjonowania. SEO Off-Page polega zatem przede wszystkim na ustaleniu skutecznej strategii pozycjonowania i pozyskiwaniu wartościowych linków do naszego sklepu (tzw. link building).

    Zawsze ustalamy, skąd i jak zdobyć zewnętrzne linki, które pomogą Twojemu sklepowi pozycjonować się na istotne słowa kluczowe. Pomagamy zdobyć wysokiej jakości linki, które pojawią się w treści artykułów na stronach internetowych z autorytetem. Jest to skuteczna strategia, która zagwarantuje Ci długofalowy sukces.

    Dodatkowe moduły Prestashop a pozycjonowanie sklepu

    System Prestashop wyróżnia się wśród innych platform sklepowych SaaS (ang. Software as a service) tym, że daje właścicielowi możliwość częściowej ingerencji w kod strony. Pozycjonowanie sklepu na Prestashop możemy jednak wspomóc zainstalowaniem dodatkowych, często bezpłatnych modułów, które znacznie poszerzą funkcjonalność sklepu. Dzięki nim możemy np. dodać funkcję, która automatycznie powieli opis kategorii, dodać możliwość dodawania przez konsumentów opinii o produkcie czy informować klientów o promocjach poprzez e-mail. Dobrym przykładem jednego z takich modułów jest także blog, dzięki któremu wzmocnimy pozycjonowanie na ważne dla nas słowa kluczowe za pomocą wysokiej jakości treści. Co ważne, nie musimy przy tym posiadać zaawansowanej wiedzy z zakresu HTML.

    Często moduł Prestashop, który możemy zainstalować w swoim sklepie, optymalizuje serwis jedynie w podstawowym zakresie. Zdarza się też, że moduły dodane samodzielnie nie mają pozytywnego wpływu na pozycjonowanie, a nawet wręcz przeciwnie – automatyczne powielanie opisu kategorii może powodować niebezpieczne zjawisko duplikacji treści. Na pomoc może przyjść doświadczony specjalista, który w ramach audytu strony wskaże elementy wymagające poprawy i pomoże w ich wdrożeniu. Warto zwrócić na to przemyśleć wszystkie funkcjonalności sklepu internetowego jeszcze na etapie jego tworzenia.

    Kto powinien skorzystać z usług optymalizacji SEO PrestaShop?

  • Wszystkie sklepy internetowe, które nie docierają do pierwszych stron wyników wyszukiwania na główne słowa kluczowe;
  • Ci, którzy nie mają wystarczająco dużo czasu na promowanie swojego sklepu i angażowanie się w marketing internetowy;
  • Strony internetowe, które mogły zostać ukarane przez Google;
  • Wszystkie sklepy internetowe, które wykazują tendencję spadkową w zakresie sprzedaży i wizyt;
  • Sklepy, których główne kanały reklamy są jak na ten czas płatne – korzystają np. z kampanii Google Ads/AdWords;
  • Sklepy internetowe, które funkcjonują w sieci od jakiegoś czasu, ale nie uzyskują oczekiwanych wyników.
  • Kto powinien skorzystać z usług optymalizacji SEO PrestaShop

    Dlaczego należy zadbać o optymalizację SEO PrestaShop?

    Już wiesz, że poprawa Twojego sklepu pod kątem SEO przyniesie Ci wiele korzyści. Zwiększenie widoczności w sieci przełoży się na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym, a to z kolei pozwoli zwiększyć sprzedaż. Oprócz tego, zadbamy o wizerunek marki Twojego sklepu w Internecie, co także pozytywnie wpłynie na zyski. Warto zaznaczyć, że optymalizacja sklepu PrestaShop przyniesie zdecydowanie bardziej długotrwałe korzyści niż jakikolwiek inny rodzaj reklamy lub strategii marketingowej. Inwestując w pozycjonowanie sklepu zadbasz o długoterminowe efekty reklamy swojego e commerce.

    Zobacz efekty pozycjonowania sklepów PrestaShop przez MAYKO

    W Mayko wypozycjonowaliśmy już ponad 200 sklepów internetowych. Wiele z nich było zbudowanych na platformie PrestaShop, co świadczy najlepiej o naszym doświadczeniu i efektywności.

    Poniżej przedstawiamy wykres z narzędzia SEMStorm. Bada ono widoczność serwisów internetowych w wyszukiwarce Google. Wykres prezentuje szacunkowy ruch organiczny sklepu, którym zajmujemy się od grudnia 2018 roku.

    SPRAWDŹ SZCZEGÓŁOWE CASE STUDY

  • Branża: Albumy i akcesoria fotograficzne
  • Start pozycjonowanie: 12.2018
  • efekty pozycjonowania sklepów PrestaShop przez MAYKO

    Powierz nam pozycjonowanie Twojego sklepu

    Zdajemy sobie sprawę, że pojawienie się na pierwszych stronach wyszukiwarek nie jest łatwym zadaniem. Jednak dzięki naszym usługom pozycjonowania sklepu na Prestashop będziesz miał szansę to osiągnąć!

      Umów się na konsultację ze specjalistą SEO

      Porozmawiajmy o Twoich celach. Dowiedz się, jakich skutecznych działań potrzebuje Twój e-commerce.

      Skorzystaj z poniższego formularza lub napisz do nas bezpośrednio pod adres biuro@mayko.pl

      Oceń ten artykuł:

      Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

      Średnia ocena 4.8 / 5. Głosów: 35

      Brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

      Uważasz że to dobry artykuł?

      Obserwuj nas na fejsie i bądź na bieżąco!