Pozycjonowanie sklepu internetowego Prestashop
Prowadzisz sklep internetowy oparty o platformę PrestaShop? Rozwijaj swój e-commerce świadomie i zwiększaj przychody dzięki skutecznym działaniom SEO!
Pozycjonowanie sklepu PrestaShop z Mayko
Dlaczego skrypt e-commerce PrestaShop?
PrestaShop to francuska, darmowa platforma typu Open Source. Jej początek sięga 2007 roku i od tamtej pory z roku na rok zyskuje na popularności. Wg raportu Senuto “E-commerce w Polsce "Sklepy internetowe z najlepszym SEO 2021” już 55,6% e-sklepów w Polsce korzysta z rozwiązań typu Open Source. Prestashop jest też drugą najczęściej wybieraną platformą. Na podium obok PrestaShop znajdują się Woocommerce i Shoper.
PrestaShop umożliwia wdrażanie niezliczonych modyfikacji, dzięki czemu rozwój e-commerce nie jest ograniczany przez sztywne rozwiązania i domyślne ustawienia. I właśnie to cenią właściciele e-commerce, którzy wybierają platformę PrestaShop na oprogramowanie ich sklepu internetowego. Na całym świecie z PrestaShop korzysta już niemal 300 000 sklepów internetowych.
Sprawdź, jak możemy poprawić wyniki Twojego sklepu
otrzymaj bezpłatną ofertę na pozycjonowanie
Zalety i wady skryptu Prestashop?
Skupmy się jednak na zaletach PrestaShop, a jest ich całkiem sporo.
Wybrane zalety PrestaShop:
Co ważne, sklepy oparte o PrestaShop są w pełni responsywne. Jest to szczególnie istotne, jeśli chcemy nie tylko osiągać dobre wyniki w wynikach wyszukiwania Google, ale jeśli dbamy także o kwestie UX i zależy nam na pozytywnych doświadczeniach użytkowników.
Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu PrestaShop?
Wszystkie proponowane przez nas poprawki optymalizacyjne w audycie są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki. Audyt SEO obejmuje sprawdzenie w sklepie internetowym m.in. budowy adresów URL, poprawność przekierowań, szybkość ładowania strony, mapę strony XML, jak i plik robots.txt. Wnikliwie przeanalizujemy sklep PrestaShop pod kątem struktury kodu strony, treści czy linkowania wewnętrznego. Na skuteczne pozycjonowanie (SEO) sklepu PrestaShop składa się wiele złożonych elementów, a bez audytu SEO nie ma mowy o przemyślanych działaniach pozycjonerskich.
Pozycjonowanie PrestaShop daje efekty, które są mierzalne i można (a nawet trzeba) je monitorować i analizować. W Mayko korzystamy z uznanych w branży narzędzi takich jak Ahrefs czy Senuto. Ponadto w codziennej pracy wykorzystujemy także, chociażby Google Search Console, które m.in. pozwala na monitorowanie pozycji, sprawdzenie przebiegu indeksowania strony czy sygnalizuje problemy pojawiające się w obrębie strony sklepu internetowego.
Marki, które dzięki nam mogą się pochwalić wysokimi pozycjami w Google
Na czym polega optymalizacja SEO sklepu internetowego Prestashop?
SEO On-Page sklepu PrestaShop
Jest wiele czynników w obrębie strony sklepu internetowego, które warte są dopracowania. Prawidłowa architektura informacji w sklepie jest jednym z takich elementów. Warto przemyśleć, w jaki sposób użytkownicy mają poruszać się po sklepie i zorganizować menu czy drzewo kategorii tak, aby były zgodne ze sztuką SEO, jak i UX. Łączy się z tym też przemyślane linkowanie wewnętrzne, dzięki któremu unikniemy chaosu organizacyjnego na stronie.
Darmowa konsultacja pozycjonowania sklepu PrestaShop
SEO Off-Page sklepu PrestaShop
Zawsze ustalamy, skąd i jak zdobyć zewnętrzne linki, które pomogą Twojemu sklepowi pozycjonować się na istotne słowa kluczowe. Pomagamy zdobyć wysokiej jakości linki, które pojawią się w treści artykułów na stronach internetowych z wysokim autorytetem. Jest to skuteczna strategia, która zagwarantuje Ci długofalowy sukces.
Kto powinien skorzystać z usług optymalizacji SEO PrestaShop?
-
Wszystkie sklepy internetowe, które nie docierają do pierwszych stron wyników wyszukiwania Google na główne słowa kluczowe.
-
Ci, którzy nie mają wystarczająco dużo czasu na promowanie swojego sklepu i angażowanie się w marketing internetowy.
-
Strony internetowe, które mogły zostać ukarane przez Google.
-
Wszystkie sklepy internetowe, które wykazują tendencję spadkową w zakresie sprzedaży i wizyt.
-
Sklepy, których główne kanały reklamy są jak na ten czas płatne – korzystają np. z kampanii Google Ads/AdWords.
-
Sklepy internetowe, które funkcjonują w sieci od jakiegoś czasu, ale nie uzyskują oczekiwanych wyników.
Zobacz efekty naszych działań
Najczęściej zadawane pytania
Czym jest skrypt Prestashop?
PrestaShop to darmowe oprogramowanie typu Open Source. Jest to popularny skrypt sklepowy, który pozwala na stosunkowo szybkie postawienie sklepu internetowego. Oprogramowanie PrestaShop pozwala na elastyczne zmiany w kodzie strony, dzięki czemu można rozbudowywać sklep internetowy o kolejne moduły, także te spersonalizowane. Platforma PrestaShop posiada intuicyjny panel administracyjny, a także rozwiązania przydatne pod kątem pozycjonowania sklepu internetowego.
Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie sklepu PrestaShop?
Każdy sklep internetowy, który chce odnieść sukces w wyszukiwarce Google powinien zadbać o pozycjonowanie. W 2022 roku wyszukiwarka Google nadal zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Udział Google w światowym rynku wyszukiwarek wynosi prawie 92%. Ponadto w sieci istnieją już niemal 2 miliardy stron internetowych. Bez wsparcia SEO i przemyślanych działań marketingowych trudno będzie docierać do wciąż nowych kleintów i zapewnić stałą konwersję w sklepie internetowym.
Warto też szczególnie zdecydować się na pozycjonowanie nie tylko wtedy, gdy sklep internetowy nie pojawia się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania Google, ale także, jeśli widzimy, że mimo podejmowanych kroków pozycje w wyszukiwarce nie rosną. Być może sklep internetowy nie jest odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO lub występują w nim błędy, przez które roboty Google negatywnie oceniają potencjał strony internetowej.
SEO to wciąż tania (a tym samym bardzo opłacalna) forma reklamy w Internecie. Pozycjonowanie zapewnia długofalowe efekty, pod warunkiem, pod warunkiem, że podejdziemy do tej formy jak do procesu ciągłego, który wymaga czasu. Na efekty SEO warto jednak poczekać, szczególnie dlatego, że konkurencja nie stoi w miejscu i im dłużej będziemy zwlekać z działaniami, tym trudniej będzie ją dogonić.
Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop?
SEO to proces stopniowego budowania widoczności w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop, podobnie jak pozycjonowanie każdej innej strony internetowej wymaga czasu, ale i cierpliwości. Przyjmuje się, że pierwsze efekty przemyślanej i skutecznie wdrażanej strategii w ramach pozycjonowania PrestaShop pojawią się w okresie od 3 do 6 miesięcy od startu działań. SEO to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Optymalizacja techniczna, optymalizacja treści, link building - wszystkie te działania są rozłożone w czasie. Dużo zależy też od częstotliwości indeksowania stron w wyszukiwarce Google.
Aby pozycjonowanie sklepu internetowego było skuteczne trzeba traktować je jako stały element działań firmy w Internecie. Jeśli od początku założymy, że jest to działanie długoterminowe, a nie działanie jedynie doraźne i przeznaczymy na SEO część budżetu marketingowego, z pewnością zauważymy efekty w postaci sukcesywnie budowanej widoczności sklepu internetowego PrestaShop w wynikach wyszukiwania Google.