Słownik e-marketingu
AMP (Accelerated Mobile Pages)
AMP (Accelerated Mobile Pages) to technologia rozwijana przez Google, której celem jest przyspieszenie ładowania stron na urządzeniach mobilnych. Opiera się ona m.in. na ograniczeniu niektórych elementów HTML i CSS oraz umożliwieniu stopniowego wyświetlania treści, tak by nie zniechęcić internauty. Badania dowodzą bowiem, że wielu użytkowników jest niecierpliwych – sekundy decydują o tym, że przechodzą oni na inny serwis, jeżeli ten aktualnie odwiedzany nie zdążył się szybko otworzyć.
Czym jest AMP (Accelerated Mobile Pages)?
Stopniowe ładowanie treści w Accelerated Mobile Pages oznacza, że użytkownik zaczyna widzieć zawartość strony, zanim jest ona w pełni załadowana. AMP to technologia rozwijana przez Google, ale jest dostępna dla wszystkich i można jej używać na dowolnej stronie internetowej. Jest to część szerszej strategii Google, mającej na celu przyspieszenie Internetu i zapewnienie lepszego doświadczenia dla użytkowników.