Słownik e-marketingu
Linkowanie wewnętrzne (internal linking)
Linkowanie wewnętrzne (internal linking) to linki umieszczone w obrębie serwisu, których zadaniem jest ułatwienie poruszania się po stronie internetowej zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym. Prawidłowo wykonane linkowanie wewnętrzne pozwala w maksymalnie krótkim czasie dotrzeć z jednego miejsca witryny w drugie.
Czym jest linkowanie wewnętrzne (internal linking)?
Poprzez umiejętne zarządzanie linkami wewnętrznymi możemy skierować użytkowników do najważniejszych, z punktu widzenia biznesowego, treści na stronie. Tym samym zwiększamy szanse na przekształcenie odwiedzających w potencjalnych klientów lub po prostu poszerzamy ich zainteresowanie innymi aspektami naszej działalności.
Ponadto linki wewnętrzne mogą pomóc w poprawie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Googlebot, robot indeksujący stronę, uwzględnia strukturę linków wewnętrznych przy określaniu, jakie strony są najważniejsze dla użytkowników. Poprzez umiejętne zarządzanie linkowaniem wewnętrznym, możemy wskazać wyszukiwarkom, które z naszych stron są najważniejsze i zasługują na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Ponadto linki wewnętrzne mogą pomóc w poprawie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Googlebot, robot indeksujący stronę, uwzględnia strukturę linków wewnętrznych przy określaniu, jakie strony są najważniejsze dla użytkowników. Poprzez umiejętne zarządzanie linkowaniem wewnętrznym, możemy wskazać wyszukiwarkom, które z naszych stron są najważniejsze i zasługują na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.