Słownik e-marketingu
Meta description tag
Meta description tag jest meta tagiem stanowiącym fragment kodu HTML zawartym w części nagłówkowej kodu strony. Stanowi opis danej podstrony, który informuje o zawartości strony internetowej.
Czym jest meta description tag?
Meta description tag należy wprowadzić do dokumentu HTML pomiędzy tagami:
![Meta_Description_Tag](https://mayko.pl/wp-content/uploads/2023/04/Meta_Description_Tag.png)
Unikatowy opis strony umieszcza się w następujący sposób:
![meta_description-html](https://mayko.pl/wp-content/uploads/2023/04/meta-description-html.png)
Opis wyświetla się w wynikach wyszukiwania bezpośrednio pod linkiem do danej podstrony. Tekst powinien skłaniać użytkowników do odwiedzenia strony. Meta description tag wpływa na ilość wejść na stronę i wielkość CTR (współczynnik klikalności), dlatego sformułowanie opisu wzbudzającego zainteresowanie odgrywa kluczową rolę. W tekście warto zawrzeć jedno lub dwa słowa kluczowe, mające znaczenie dla określonej podstrony. Równocześnie należy mieć świadomość, że opis nie zalicza się do narzędzi poprawiających wyniki strony w wyszukiwarkach.
W momencie, gdy strona nie jest wyposażona w meta description tag lub kiedy opis nie odpowiada zapytaniu wpisanemu w wyszukiwarkę, Google stworzy krótki tekst zaczerpnięty z treści zawartej na witrynie.
![Meta_Description_Tag](https://mayko.pl/wp-content/uploads/2023/04/Meta_Description_Tag.png)
Unikatowy opis strony umieszcza się w następujący sposób:
![meta_description-html](https://mayko.pl/wp-content/uploads/2023/04/meta-description-html.png)
Opis wyświetla się w wynikach wyszukiwania bezpośrednio pod linkiem do danej podstrony. Tekst powinien skłaniać użytkowników do odwiedzenia strony. Meta description tag wpływa na ilość wejść na stronę i wielkość CTR (współczynnik klikalności), dlatego sformułowanie opisu wzbudzającego zainteresowanie odgrywa kluczową rolę. W tekście warto zawrzeć jedno lub dwa słowa kluczowe, mające znaczenie dla określonej podstrony. Równocześnie należy mieć świadomość, że opis nie zalicza się do narzędzi poprawiających wyniki strony w wyszukiwarkach.
W momencie, gdy strona nie jest wyposażona w meta description tag lub kiedy opis nie odpowiada zapytaniu wpisanemu w wyszukiwarkę, Google stworzy krótki tekst zaczerpnięty z treści zawartej na witrynie.