Optymalizacja SEO eCommerce
Wciąż wiele firm zapomina o odpowiedniej optymalizacji swoich serwisów. Serwis, który nie miał wcześniej wykonanego audytu SEO oraz wdrożonych na jego podstawie poprawek, nie ma tak naprawdę realnych szans na zaistnieje w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj o tym i zleć optymalizację swojego serwisu profesjonalistom z wieloletnim doświadczeniem!
Jaki jest cel optymalizacji?
Optymalizacja sklepów internetowych polega na dostosowywaniu serwisów pod względem kodu oraz treści pod wytyczne wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja jest niezbędnym i kluczowym krokiem przed rozpoczęciem pozycjonowania. Odpowiednia optymalizacja SEO zapewni prawidłową indeksację wszystkich podstron, a to ma decydujące znaczenie przy budowaniu widoczności w wynikach wyszukiwania.
Korzyści optymalizacji sklepu internetowego
Brak błędów
Serwis nie posiada błędów w swojej strukturze kodu, co jest bardzo ważne w funkcjonowaniu całego serwisu.
Szybsza indeksacja
Serwis jest szybciej indeksowany przez roboty wyszukiwarek, a to ma kluczowe znaczenie przy dużych serwisach.
Zwiększona widoczność
Optymalizacja serwisu zwiększa jego widoczność w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.
Specjalizujemy się w optymalizacji SEO skryptów/silników
Marki, które dzięki nam mogą się pochwalić wysokimi pozycjami w Google
Przed rozpoczęciem optymalizacji e-commerce niezbędne jest przygotowanie audytu SEO, który wskaże odpowiednie elementy serwisu do poprawy.
Audyt SEO
Analiza budowy całego serwisu pod kątem kodu oraz treści wraz z wytycznymi optymalizacyjnymi (audyt SEO).
Optymalizacja sklepu
Wykonanie poprawek optymalizacyjnych w całym serwisie według wytycznych zawartych w audycie SEO.
Optymalizacja SEO e-commerce obejmuje:
-
Optymalizację elementów strony: w tym znaczniki title i description, nazw produktów i kategorii, meta tagi,
-
Linkowanie wewnętrzne,
-
Budowę adresów URL (utworzymy przyjazne adresy URL),
-
Tworzenie i optymalizację treści pod kątem pozycjonowania (np. wpisów blogowych, opisów produktów), zawierających odpowiednie słowa kluczowe,
-
Utworzenie lub edytowanie pliku robots.txt.
Pozycjonowanie sklepów zawsze poprzedzamy analizą witryny, bo to ona pozwala opracować plan działania na podstawie konkretnych danych. Nasz audyt SEO sklepu obejmuje elementy on-site (np. met tagi title i description, pliki robots.txt, ładowanie się strony, pozycję strony na wybrane słowa kluczowe) oraz off-site (w tym jakość i liczba linków linki prowadzących do sklepu internetowego wraz ze współczynnikiem współczynnik Trust Rank i analiza konkurencji).
Zobacz efekty naszych działań dla największych klientów
Najczęściej zadawane pytania
Na czym polega SEO sklepu internetowego?
Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga działań na kilku płaszczyznach. Z jednej strony należy uporządkować kwestie technicznego SEO w obrębie kodu strony – zadbać o przyjazne adresy url i linki wewnętrzne, zmianę znaczników Title, zadbanie o poprawne wdrożenie podstron np. z promocjami wybranych produktów. To także działania z zakresu content marketingu – w tym dostosowanie pod pozycjonowanie opisu produktu, ale i sprawienie, by opis zachęcał do zakupu. Treści w sklepie internetowym także mają znaczenie – warto więc zadbać o ich atrakcyjność.
Pozycjonowanie e-commerce, podobnie jak pozycjonowanie wszystkich innych serwisów, polega także na działaniach poza obrębem kodu strony – ich celem jest dotarcie do potencjalnego klienta za pomocą publikowanych artykułów, osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i stałe zwiększanie ruchu w sklepie.
Kto powinien skorzystać z usług optymalizacji SEO?
Po optymalizację e-commerce powinni sięgnąć:
- wszystkie sklepy internetowe, które nie docierają do pierwszych stron wyników wyszukiwania na główne słowa kluczowe;
- ci, którzy nie mają wystarczająco dużo czasu na promowanie swojego sklepu i angażowanie się w marketing internetowy;
- strony internetowe, które mogły zostać ukarane przez Google;
- wszystkie sklepy internetowe, które wykazują tendencję spadkową w zakresie sprzedaży i wizyt;
- sklepy, których główne kanały reklamy są jak na ten czas płatne – korzystają np. z kampanii Google Ads;
- sklepy internetowe, które funkcjonują w sieci od jakiegoś czasu, ale nie uzyskują oczekiwanych wyników.
Na czym polega SEO On-Page?
SEO On-Page to pozycjonowanie w obrębie strony internetowej. Oznacza to, że działania w ramach SEO skupiają się głównie na technicznych parametrach strony sklepu. Algorytmy Google dokładnie analizują kod strony i oceniają, czy aby na pewno strona nie łamie zasad internetowego giganta. Warto więc zawczasu zadbać o to, by strona naszego sklepu była jak najbardziej przyjazna algorytmom Google i uchronić się od nałożenia na domenę blokady.
Optymalizacja sklepu pod kątem pozycjonowania On-Page polega więc przede wszystkim na rozpoznaniu dotychczasowych błędów optymalizacyjnych i wprowadzeniu poprawek, które pozytywnie wpłyną nie tylko na wyniki domeny w Google, ale także sprawią, że zakupy w danym sklepie internetowym staną się łatwiejsze dla użytkownika.
Czym jest SEO Off-Page?
SEO Off-Page (zwane także SEO Off-Site) to działania skierowane pozatechniczne aspekty strony internetowej. O ile nad działaniami SEO On-Page mamy całkowitą kontrolę, w przypadku działań Off-Page jest nieco inaczej. Nie powinno się jednak rezygnować z tych działań na rzecz drugich – tylko połączenie tych dwóch działań może przynieść oczekiwane efekty pozycjonowania. SEO Off-Page polega zatem przede wszystkim na ustaleniu skutecznej strategii pozycjonowania i pozyskiwaniu wartościowych linków do sklepu (tzw. link building).
Dlaczego należy zadbać o optymalizację i SEO sklepu internetowego?
Zwiększenie widoczności w sieci przełoży się na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym, a to z kolei pozwoli zwiększyć sprzedaż. Oprócz tego, zadbamy o wizerunek marki Twojego sklepu w Internecie, co także pozytywnie wpłynie na zyski. Warto zaznaczyć, że optymalizacja sklepu przyniesie zdecydowanie bardziej długotrwałe korzyści niż jakikolwiek inny rodzaj reklamy lub strategii marketingowej. Inwestując w pozycjonowanie sklepu zadbasz o długoterminowe efekty reklamy swojego e commerce.