Audyt SEO eCommerce
Jeśli zależy Ci na dobrych wynikach Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce, musisz wiedzieć, w którym miejscu znajdujesz się obecnie. Bez tego trudno będzie Ci określić skuteczne działania promocyjne Twojej marki. Sięgnij po pomoc, jaką jest audyt SEO, który wskaże Ci wszystkie błędy optymalizacyjne serwisu, jak i rekomendowane poprawki.
Czym jest audyt SEO e-commerce?
Audyt SEO to obszerny raport, który zawiera szczegółowe rekomendacje poprawek i zmian, które warto wdrożyć w swoim sklepie internetowym. Specjaliści SEO wnikliwie przeanalizują m.in. podstrony danego e-commerce w poszukiwaniu potencjalnych błędów oraz zaproponują sprawdzone i skuteczne rozwiązania.
Korzyści audytu SEO e-commerce
Wdrożenie audytu to dobry krok w stronę lepszych wyników e-commerce w wyszukiwarce. Dzięki kompleksowemu audytowi SEO unikniesz najczęstszych błędów technicznych strony i rozpoczniesz skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego.
Lepsze pozycje
Optymalizacja SEO przeprowadzona według wytycznych zawartych w audycie poprawi pozycje serwisu w wyszukiwarce.
Wzrost ruchu
Lepsze pozycje sklepu to także zwiększona ilość unikalnych wejść użytkowników oraz szansa na wyższą konwersję.
Sklep zgodny z wytycznymi
Sklep właściwie przygotowany pod wytyczne dla webmasterów wzbudza zaufanie i jest prawidłowo zaindeksowany.
Co mówią zadowoleni klienci?
oni nam zaufali
Marki, które dzięki nam mogą pochwalić się wysokimi pozycjami w Google:





Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO możemy zdefiniować jako dokument w formie raportu, w którym zawarte są wszystkie błędy optymalizacyjne danego sklepu internetowego wraz z ich sugerowanymi poprawkami. Celem audytu jest poprawa zgodności i czytelności kodu dla robotów wyszukiwarek, co pośrednio ma przyczynić się do poprawy widoczności w wynikach naturalnych wyszukiwarki. Oczywiście wszystkie rekomendowane poprawki opierają się na najnowszych standardach oraz wytycznych wyszukiwarki internetowej Google.
ELEMENTY AUDYTU SEO
Na jakie elementy zwracamy szczególną uwagę w audycie SEO?
Meta Tagi
Dobór odpowiednich tytułów (TITLE) oraz opisów (DESCRIPTION) poszczególnych podstron.
Budowa adresów
Poprawność budowania adresów wewnątrz sklepu pod kątem “przyjazności SEO”.
Treść
Sprawdzenie treści w sklepu pod kątem unikalności oraz występowania odpowiednich słów kluczowych.
Nagłówki H
Odpowiednie rozmieszczenie nagłówków wartościujących H w obrębie całego sklepu.
Canonical
Ustawienie kanonicznych adresów w celu zapobiegania duplikacji treści.
Przekierowania
Prawidłowe i zgodne ze standardami, ustawienie przekierowań wewnątrz sklepu.
Mapa strony
Wygenerowanie mapy strony, w celu zwiększenia skuteczności indeksacji.
Plik robots.txt
Przygotowanie odpowiednich komend i wytycznych dla robotów wyszukiwarek.
Dane strukturalne
Prawidłowe oznaczenie danych strukturalnych w obrębie całego sklepu.
Mobilność strony
Odpowiednie przystosowanie sklepu pod kątem urządzeń mobilnych.
Szybkość ładowania
Badanie szybkości ładowania sklepu oraz rekomendacje co do jej zwiększenia.
Narzędzia, z których korzystamy w trakcie audytu SEO:

Ahrefs

SemStorm

Senuto

ScreamingFrog

Clusteric

Google Data Studio

Google Analytics

Google Search Console

SE Ranking
Co zawiera audyt SEO?
Każdy właściciel sklepu internetowego, jeśli chce powalczyć o lepsze pozycje w wyszukiwarce, prędzej czy później powinien przeprowadzić audyt SEO. Za sprawą audytu poznasz kondycję swojej strony, dowiesz się, które elementy wykonane są dobrze, a przede wszystkim - jakich poprawek wymaga jeszcze Twój sklep internetowy.
Audyt SEO zawiera analizę m.in. takich czynników:
Audyt SEO zawiera analizę m.in. takich czynników:
-
Meta znaczniki - odpowiednio uzupełnione meta znaczniki to istotny czynnik mający wpływ na pozycje sklepu w Google. Szczególnie tytuły podstron są kluczowe (w kodzie strony "TITLE"), dobieramy m.in. konkretne tytuły dla poszczególnych podstron.
-
Adresy URL - adresy URL powinny być maksymalnie czytelne dla robota Google. Analizujemy przejrzystość oraz czytelność wszystkich URLi wewnątrz sklepu.
-
Content - algorytm Google bardzo dużą uwagę przywiązuje do treści zawartych wewnątrz sklepu. Analizujemy ilość i unikalność treści, opisy alternatywne zdjęć oraz nagłówki wewnątrz treści.
-
HTML - tytuły odnośników oraz ich anchory pozwalają robotom wyszukiwarek zrozumieć zawartość podstrony do której kieruje odnośnik. Analizujemy m.in. czytelność tych atrybutów.
-
Indeksacja - bez odpowiednich komend, robot Google może niepoprawnie indeksować poszczególne podstrony sklepu. Analizujemy m.in. poprawność atrybutów "canonical" czy instrukcje w pliku robots.txt.
-
Szybkość ładowania - analizujemy szybkość ładowania sklepu jako istotny czynnik mający wpływ na użyteczność oraz pozycje sklepu w wynikach Google.
case studies
Zobacz efekty naszych działań dla największych klientów
Wiemy, które poprawki dają najlepsze efekty
W Mayko przeprowadziliśmy setki audytów SEO sklepów internetowych. Dzięki temu wiemy, czego potrzebuje Twój ecommerce i przed jakimi błędami możemy Cię ostrzec. Pamiętaj, że sam audyt SEO to jedynie wstęp do efektywnego procesu pozycjonowania, a osiągane wyniki w dużej mierze zależą od tempa wprowadzanych zmian.
Potencjalne błędy na stronie obniżają pozycję Twojego e-commerce w wyszukiwarce. Im szybciej poznasz listę zalecanych poprawek i zaczniesz wprowadzać je w życie, tym większą szansę ma Twój e-commerce na poprawę widoczności w Google.
-
sprawdzimy strukturę kodu strony,
-
dokładnie przeanalizujemy treści witryny,
-
zaproponujemy prawidłową strukturę drzewa kategorii,
-
zweryfikujemy linkowanie wewnętrzne,
-
prześwietlimy czas ładowania strony.
Najczęściej zadawane pytania
Rozwiewamy wątpliwości! Oto lista najczęstszych pytań dotyczących audytu SEO dla e-ecommerce:
Na czym polega audyt SEO sklepu internetowego?
Audyt SEO to dokument, w którym zawarte są wszystkie wykryte błędy optymalizacyjne serwisu wraz z ich rekomendowanymi poprawkami. Wszystkie korekty optymalizacyjne sugerowane są na podstawie najnowszych standardów oraz wytycznych Google. Przygotowanie audytu SEO jest niezbędne przed rozpoczęciem etapu pozycjonowania e-commerce, a brak wprowadzonych poprawek na podstawie audytu może przyczynić się do uniemożliwienia rozpoczęcia skutecznej kampanii SEO.
Co obejmuje audyt SEO?
Audyt SEO składa się z analizy wielu czynników wpływających na widoczność serwisu w wyszukiwarce - m.in. nagłówków H, meta tagów czy mapy strony. Mają one większy lub mniejszy wpływ na zachowanie serwisu, aczkolwiek dopiero ich pełna optymalizacja zapewnia serwisowi kompletną „przyjazność” pod algorytm wyszukiwarki.
Ile będę czekać na audyt?
Po podpisaniu stosownej umowy i ustaleniu szczegółów audyt Twojej strony dostarczymy Ci w ciągu 14 dni roboczych. To odpowiednia ilość czasu, aby wnikliwie przeanalizować Twój sklep i przekazać Ci jak najbardziej wartościowe wskazówki.
Jakie korzyści daje audyt SEO?
Dzięki audytowi SEO możemy odkryć niewykorzystany potencjał drzemiący w praktycznie każdym sklepie internetowym. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja serwisu wykonana na podstawie profesjonalnego audytu SEO, potrafi zwiększyć ruch z wyników organicznych nawet o kilkaset procent!
Kiedy zobaczę pierwsze efekty audytu SEO?
Efekty, jakie przynoszą poprawki optymalizacyjne według przygotowanego audytu SEO, są widoczne w stosunkowo szybkim czasie. Warto tu jeszcze raz podkreślić, że audyt SEO to tak naprawdę przedwstęp przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowania e-commerce.