Audyt SEO eCommerce
Jeśli zależy Ci na dobrych wynikach Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce, musisz wiedzieć, w którym miejscu znajdujesz się obecnie. Bez tego trudno będzie Ci określić skuteczne działania promocyjne Twojej marki. Sięgnij po pomoc, jaką jest audyt SEO, który wskaże Ci wszystkie błędy optymalizacyjne serwisu, jak i rekomendowane poprawki.
Czym jest audyt SEO e-commerce?
Audyt SEO to obszerny raport, który zawiera szczegółowe rekomendacje poprawek i zmian, które warto wdrożyć w swoim sklepie internetowym. Specjaliści SEO wnikliwie przeanalizują m.in. podstrony danego e-commerce w poszukiwaniu potencjalnych błędów oraz zaproponują sprawdzone i skuteczne rozwiązania.
Korzyści audytu SEO e-commerce
Lepsze pozycje
Optymalizacja SEO przeprowadzona według wytycznych zawartych w audycie poprawi pozycje serwisu w wyszukiwarce.
Wzrost ruchu
Lepsze pozycje sklepu to także zwiększona ilość unikalnych wejść użytkowników oraz szansa na wyższą konwersję.
Sklep zgodny z wytycznymi
Sklep właściwie przygotowany pod wytyczne dla webmasterów wzbudza zaufanie i jest prawidłowo zaindeksowany.
Marki, które dzięki nam mogą pochwalić się wysokimi pozycjami w Google:
Co to jest audyt SEO?
Na jakie elementy zwracamy szczególną uwagę w audycie SEO?
Meta Tagi
Budowa adresów
Treść
Nagłówki H
Canonical
Przekierowania
Mapa strony
Plik robots.txt
Dane strukturalne
Mobilność strony
Szybkość ładowania
Narzędzia, z których korzystamy w trakcie audytu SEO:
Co zawiera audyt SEO?
Audyt SEO zawiera analizę m.in. takich czynników:
-
Meta znaczniki - odpowiednio uzupełnione meta znaczniki to istotny czynnik mający wpływ na pozycje sklepu w Google. Szczególnie tytuły podstron są kluczowe (w kodzie strony "TITLE"), dobieramy m.in. konkretne tytuły dla poszczególnych podstron.
-
Adresy URL - adresy URL powinny być maksymalnie czytelne dla robota Google. Analizujemy przejrzystość oraz czytelność wszystkich URLi wewnątrz sklepu.
-
Content - algorytm Google bardzo dużą uwagę przywiązuje do treści zawartych wewnątrz sklepu. Analizujemy ilość i unikalność treści, opisy alternatywne zdjęć oraz nagłówki wewnątrz treści.
-
HTML - tytuły odnośników oraz ich anchory pozwalają robotom wyszukiwarek zrozumieć zawartość podstrony do której kieruje odnośnik. Analizujemy m.in. czytelność tych atrybutów.
-
Indeksacja - bez odpowiednich komend, robot Google może niepoprawnie indeksować poszczególne podstrony sklepu. Analizujemy m.in. poprawność atrybutów "canonical" czy instrukcje w pliku robots.txt.
-
Szybkość ładowania - analizujemy szybkość ładowania sklepu jako istotny czynnik mający wpływ na użyteczność oraz pozycje sklepu w wynikach Google.
Zobacz efekty naszych działań dla największych klientów
Wiemy, które poprawki dają najlepsze efekty
-
sprawdzimy strukturę kodu strony,
-
dokładnie przeanalizujemy treści witryny,
-
zaproponujemy prawidłową strukturę drzewa kategorii,
-
zweryfikujemy linkowanie wewnętrzne,
-
prześwietlimy czas ładowania strony.
Najczęściej zadawane pytania
Na czym polega audyt SEO sklepu internetowego?
Audyt SEO to dokument, w którym zawarte są wszystkie wykryte błędy optymalizacyjne serwisu wraz z ich rekomendowanymi poprawkami. Wszystkie korekty optymalizacyjne sugerowane są na podstawie najnowszych standardów oraz wytycznych Google. Przygotowanie audytu SEO jest niezbędne przed rozpoczęciem etapu pozycjonowania e-commerce, a brak wprowadzonych poprawek na podstawie audytu może przyczynić się do uniemożliwienia rozpoczęcia skutecznej kampanii SEO.
Co obejmuje audyt SEO?
Audyt SEO składa się z analizy wielu czynników wpływających na widoczność serwisu w wyszukiwarce - m.in. nagłówków H, meta tagów czy mapy strony. Mają one większy lub mniejszy wpływ na zachowanie serwisu, aczkolwiek dopiero ich pełna optymalizacja zapewnia serwisowi kompletną „przyjazność” pod algorytm wyszukiwarki.
Ile będę czekać na audyt?
Po podpisaniu stosownej umowy i ustaleniu szczegółów audyt Twojej strony dostarczymy Ci w ciągu 14 dni roboczych. To odpowiednia ilość czasu, aby wnikliwie przeanalizować Twój sklep i przekazać Ci jak najbardziej wartościowe wskazówki.
Jakie korzyści daje audyt SEO?
Dzięki audytowi SEO możemy odkryć niewykorzystany potencjał drzemiący w praktycznie każdym sklepie internetowym. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja serwisu wykonana na podstawie profesjonalnego audytu SEO, potrafi zwiększyć ruch z wyników organicznych nawet o kilkaset procent!
Kiedy zobaczę pierwsze efekty audytu SEO?
Efekty, jakie przynoszą poprawki optymalizacyjne według przygotowanego audytu SEO, są widoczne w stosunkowo szybkim czasie. Warto tu jeszcze raz podkreślić, że audyt SEO to tak naprawdę przedwstęp przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowania e-commerce.