Słownik e-marketingu
Influencer marketing
Influencer marketing to forma marketingu, która polega na promowaniu marki/produktów przy współpracy z influencerami, czyli osobami, które z racji swoich wpływów i pozycji mogą wpłynąć na decyzje zakupowe swoich odbiorców. W swoich podstawach influencer marketing to niejako połączenie tradycyjnych form marketingu z nowymi koncepcjami content marketingu.
Czym jest influencer marketing?
Influencer marketing w założeniu przypomina już znaną formy reklamy, gdy znana osoba (celebryta) poleca pewien produkt lub markę. Jednak w przypadku influencer marketingu dochodzi zwykle do współpracy między marką a influencerem, której wynikiem jest tworzenie jakościowego contentu.
Dobrym przykładem może być tutaj kampania, którą twórcy horroru As Above, So Below, mającego miejsce we francuskich katakumbach, przeprowadzili z PewDiePie – najpopularniejszym growym Youtuberem. W wyniku współpracy powstała seria filmów, w której PewDiePie realizował wyzwania w katakumbach. Widzowie Youtubera otrzymali ciekawy content, a jego filmy uzyskały ponad dwa razy więcej wyświetleń niż oficjalny zwiastun filmu. Każda ze stron odniosła w tej sytuacji korzyści.
Dużą grupą influencerów stali się blogerzy, jako że zwykle posiadają liczne i lojalne grupy. Kiedy bloger poleca dany produkt, jest on odbierany jako bardziej wiarygodny niż tradycyjna forma reklamy. Dzięki odpowiedniemu korzystaniu z influencer marketingu firmy mogą uniknąć dużej części cynizmu i sceptycyzmu zwykle związanego z bezpośrednimi formami reklamy.
Dobrym przykładem może być tutaj kampania, którą twórcy horroru As Above, So Below, mającego miejsce we francuskich katakumbach, przeprowadzili z PewDiePie – najpopularniejszym growym Youtuberem. W wyniku współpracy powstała seria filmów, w której PewDiePie realizował wyzwania w katakumbach. Widzowie Youtubera otrzymali ciekawy content, a jego filmy uzyskały ponad dwa razy więcej wyświetleń niż oficjalny zwiastun filmu. Każda ze stron odniosła w tej sytuacji korzyści.
Dużą grupą influencerów stali się blogerzy, jako że zwykle posiadają liczne i lojalne grupy. Kiedy bloger poleca dany produkt, jest on odbierany jako bardziej wiarygodny niż tradycyjna forma reklamy. Dzięki odpowiedniemu korzystaniu z influencer marketingu firmy mogą uniknąć dużej części cynizmu i sceptycyzmu zwykle związanego z bezpośrednimi formami reklamy.