Pozycjonowanie stron internetowych inaczej SEO (tłum. Search Engine Optimization) to działania mające na celu zdobywanie jak najlepszych pozycji dla serwisu na konkretne słowa kluczowe, w wynikach naturalnych wyszukiwarek internetowych. Jest to obecnie jedna z najbardziej efektywnych i najszybciej rozwijających się form marketingu internetowego. W dzisiejszych realiach, pozycjonowanie strony uważane jest za konieczność, szczególnie dla małych i średnich firm, w drodze do zdobywania klientów czy budowania świadomości marki.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron z MAYKO

Od 2008 roku zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych. Zależy nam na kompleksowym i skutecznym zwiększaniu widoczności naszych klientów, dlatego bazując na doświadczeniu wciąż aktualizujemy swoją wiedzę. Współpracujemy z małymi lokalnymi firmami, średnimi przedsiębiorstwami, a także z dużymi, znanymi markami.

Atuty pozycjonowania z MAYKO

  • krótkoterminowa umowa podpisywana na 3 miesiące,
  • brak limitu pozycjonowanych wyrażeń,
  • comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań.

Opinie klientów MAYKO

Darmowa wycena pozycjonowania!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Mayko Sp. z o.o do celów przedstawienia oferty oraz działań marketingowych.

Efekty pozycjonowania z Mayko!

Posiadamy wielu zadowolonych klientów z praktycznie każdej branży biznesu. Od 2008 roku wypozycjonowaliśmy dla naszych klientów kilka tysięcy słów kluczowych do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania Google. Ponad 90% z naszych klientów współpracuje z nami ponad rok, pomimo umowy zawieranej TYLKO na 3 miesiące.

I. Klient z branży “SPORT I WYPOCZYNEK”

Współpraca z klientem rozpoczęła się w maju 2015 roku i trwa do dzisiaj. Branża klienta jest bardzo konkurencyjna i charakteryzuje się dużą sezonowością. Sezon w branży rozpoczyna się na przełomie lutego/marca, a kończy na przełomie sierpnia/września. Długoterminowa współpraca z klientem, zaowocowała z początkiem 2017 roku wzrostem ilości wejść z wyników naturalnych Google aż o 203,30% w stosunku do tego samego okresu sprzed roku.

efekty pozycjonowania strony SPORT I WYPOCZYNEK GA

Screen ze statystyk Google Analytics, który przedstawia ilość wejść użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwania w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

efekty pozycjonowania strony SPORT I WYPOCZYNEK SEMSTORM

Screen z narzędzia SEMSTORM, obrazujący ilość słów kluczowych na jakie pojawia się pozycjonowana strona w wynikach naturalnych Google oraz generowany dzięki temu szacunkowy ruch.

II. Klient z branży “MODA”

Współpraca z klientem rozpoczęła się w czerwcu 2016 roku i trwa do dzisiaj. Branża klienta jest dość niszowa, ze względu na bardzo skonkretyzowaną ofertę produktową dla bardzo konkretnej grupy odbiorców. Mimo niszowej branży, a co za tym idzie, ograniczonym zasięgu, serwis klienta dzięki naszemu pozycjonowaniu, zanotował aż 104,64% wzrost ilości wejść z wyników naturalnych Google w porównaniu do tego samego okresu sprzed naszego pozycjonowania.

efekty pozycjonowania strony MODA GA

Screen ze statystyk Google Analytics, który przedstawia ilość wejść użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwania w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

efekty pozycjonowania strony MODA SEMSTORM

Screen z narzędzia SEMSTORM, obrazujący ilość słów kluczowych na jakie pojawia się pozycjonowana strona w wynikach naturalnych Google oraz generowany dzięki temu szacunkowy ruch.

III. Klient z branży “GADŻETY”

Współpraca z klientem rozpoczęła się w maju 2016 roku i trwa do dzisiaj. Przed rozpoczęciem pozycjonowania, serwis klienta został gruntownie przebudowany na podstawie wcześniej wykonanego przez nas audytu SEO. Efektem tego był bardzo szybki wzrost widoczności serwisu w Google na frazy związane z tzw. długim ogonem. Dzięki naszemu pozycjonowaniu, w stosunkowo szybkim okresie serwis klienta zanotował aż 87,16% wzrost ilości wejść z wyników naturalnych Google w porównaniu do tego samego okresu sprzed naszego pozycjonowania.

efekty pozycjonowania strony GADŻETY GA

Screen ze statystyk Google Analytics, który przedstawia ilość wejść użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwania w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

efekty pozycjonowania strony GADŻETY SEMSTORM

Screen z narzędzia SEMSTORM, obrazujący ilość słów kluczowych na jakie pojawia się pozycjonowana strona w wynikach naturalnych Google oraz generowany dzięki temu szacunkowy ruch.

BEZPŁATNA WYCENA – KLIKNIJ!

Po co mi pozycjonowanie strony w Google?

Podstawowe pytanie jakie zadaje sobie każdy zainteresowany usługą pozycjonowania, czyli po co mi właściwie pozycjonowanie mojej strony www? Na samym początku warto spojrzeć na statystyki i liczby, które jak wiemy wszyscy, nie kłamią.

Według badania Gemius Polska z 2015 roku, z internetu aktywnie korzysta 70% wszystkich Polaków. Jest to konkretnie ponad 24 mln osób. Jak widzimy na poniższym wykresie, dynamika wzrostu od 2005 roku utrzymywała się z roku na rok na podobnym poziomie. Możemy zakładać, że tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać przez co najmniej kilka najbliższych lat.

Jak w Polsce rośnie odsetek internautów

Jak w Polsce rośnie odsetek internautów? Źródło: Gemius Polska

Wiedząc ile mamy w Polsce ludzi aktywnie korzystających z Internetu, możemy wnioskować, że Internet ma ogromny potencjał reklamowy. Oczywiście wiele tysięcy firm zauważa ten potencjał już od dawna i inwestuje coraz większe pieniądze właśnie w promocję online.

Firma Zenith prognozuje, że w 2017 roku wydatki na reklamę w Internecie wzrosną o 12% porównując do roku ubiegłego. Wynika to głównie z rosnącej aktywności marketingowej w sieci małych i średnich firm, korzystających z reklam w wyszukiwarkach czy promocji w social media. Dla porównania, wydatki reklamowe w dziennikach zmaleją w 2017 roku aż o 18,9%, natomiast w magazynach o 15,4%.

Poniżej infografika prezentująca rynek reklamowy w Polsce i na świecie. Szczególną uwagę warto zwrócić na udział mediów w globalnych wydatkach. Prognozy na 2019 roku pokazują, że wydatki na reklamę w internecie (mobile+desktop) przewyższą wydatki reklamowe w telewizji. Prognozuje się, że 41,4% wszystkich wydatków reklamowych przeznaczonych będzie na reklamę w internecie (mobile+desktop) przy 32,7% w telewizję.

Wydatki reklamowe w Polsce i na świecie

Wydatki reklamowe w Polsce i na świecie. Źródło: Gemius Polska

Wniosek jaki możemy wyciągnąć ze wszystkich przedstawionych powyżej danych – brak jakichkolwiek działań marketingowych w Internecie oznacza marnowanie ogromnej szansy w dotarciu do potencjalnych klientów. Może to oznaczać brak rozwoju biznesu, a w wielu branżach, wręcz upadek przedsiębiorstwa. Wiele firm wykorzystuje Internet do promocji swoich towarów i usług, a ich wydatki na reklamę internetową rosną z roku na rok. Prognozy na najbliższe lata pokazują, że to właśnie na reklamę w internecie firmy będą przeznaczać największą część swoich budżetów marketingowych. Wydatki te będą zdecydowanie większe niż wydatki na reklamę w innych mediach, w tym, większe nawet niż na reklamę w telewizji.

Rodzaje reklamy internetowej

To, że firmy inwestują coraz więcej środków w reklamę internetową już wiemy. Nie wiemy tak naprawdę w jakie rodzaje reklamy online, bo głównych ich form jest kilka.

Podstawowe rodzaje i formy reklamy internetowej to:

  • Display – m.in. różnego rodzaju banery reklamowe na portalach,
  • SEM (Search Engine Marketing) – reklama w wyszukiwarkach internetowych, m.in. pozycjonowanie stron internetowych czy kampanie reklamowe Google Adwords,
  • Ogłoszenia,
  • E-mail.

Wiedząc jakie są rodzaje reklamy internetowej, przyjrzyjmy się kolejnym statystykom. Mianowicie, jak wyglądały wydatki na poszczególne rodzaje reklamy online w trzech kwartałach 2016 roku.

Wydatki na reklamę online

Wydatki na reklamę online. Źródło: IAB Polska

Po trzech kwartałach 2016 roku, wartość reklamy internetowej w Polsce wynosiła 2,53 mld zł. Względem roku poprzedniego, wzrosła o prawie 370 mln zł i zanotowała wzrost na poziomie 17%.

W kontekście pozycjonowania stron, które przynależy do SEM, widzimy wzrost wydatków na poziomie 11,2% względem 2015 roku. Jeżeli chodzi o udział SEM w wydatkach na całą branżę, to SEM stanowi aż 34% wszystkich wydatków na reklamę w internecie.

Tysiące firm z roku na rok przeznaczają na reklamę w wyszukiwarkach (SEM) coraz większy budżet nie bez powodu. To właśnie wyszukiwarka internetowa jest naturalnym wyborem w poszukiwaniu produktów i usług. Nasi potencjalni klienci codziennie wpisują w wyszukiwarkę słowa kluczowe związane z nasza branżą. Brak naszej strony www czy sklepu internetowego w jej wynikach oznacza, że straciliśmy szansę na pozyskanie potencjalnego klienta.

Dlaczego reklama w wyszukiwarce Google?

Wyszukiwarek internetowych działających na rynku polskim jest całe multum. Podstawowe pytanie jakie od razu się nasuwa, w jakiej wyszukiwarce się reklamować i czemu jest to akurat Google? Odpowiedzią na to pytanie niech będzie ranking, który pokazuje z których wyszukiwarek trafiają na polskie strony internauci łączący się z obszaru Polski.

Ranking wyszukiwarek 2017

Ranking wyszukiwarek. Źródło: gemiusRanking

Ranking wyszukiwarek internetowych w Polsce

Ranking wyszukiwarek internetowych w Polsce.

Jak widzimy, niepodważalny prym na polskim rynku wiedzie wyszukiwarka Google.pl. W przybliżeniu, około 97% wszystkich wejść na polskie strony pochodzi z wyszukiwarki Google. Druga w kolejności wyszukiwarka Bing, to tylko 1,06% wszystkich wejść. Wniosek płynący z przedstawionych danych jest oczywisty. W Polsce inwestowanie w reklamę SEM, ma uzasadnienie wyłącznie w wyszukiwarce Google.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Warto zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat działania wyszukiwarki Google. Zacznijmy od podstaw. Po wpisaniu jakiegokolwiek słowa kluczowego w wyszukiwarkę, ukazują się nam wyniki wyszukiwania, które możemy podzielić na dwie części:

  • wyniki naturalne/organiczne,
  • boksy reklamowe, czyli reklamy Google Adwords.

Wyniki wyszukiwania Google

Wyniki wyszukiwania Google

Wyniki naturalne/organiczne wyświetlają nam odnośniki do stron internetowych w postaci rankingu. Za ustalanie tego rankingu odpowiada autorski algorytm Google. Szczegóły działania algorytmu są chronione przez firmę Google Inc. i nikt tak naprawdę nie zna dokładnych czynników, które mają wpływ na pozycje strony. Doświadczone osoby i firmy zajmujące się zawodowo pozycjonowaniem stron potrafią wyodrębnić schematy działania wyszukiwarki, ale nikt oprócz samego Google, nie jest w stanie zapewnić 100% gwarancji wysokich pozycji dla pozycjonowanej strony.

Boksy reklamowe to płatne wyniki wyszukiwania, gdzie każdy właściciel strony internetowej może sobie kupić reklamę. Nazwa tej usługi to Google AdWords, a płatność rozliczana jest w modelu CPC (cost per click), czyli za każde kliknięcie internauty w reklamę.W tym miejscu zapraszamy również do zapoznania się z naszą ofertą dostepną pod adresem https://mayko.pl/kampanie-adwords/.

Na czym polega pozycjonowanie strony w Google?

Pojęcie “pozycjonownie stron” możemy ując następującą definicją: “Pozycjonowanie stron internetowych inaczej SEO (tłum. Search Engine Optimization) to działania mające na celu zdobywanie jak najlepszych pozycji serwisu na konkretne słowa kluczowe, w wynikach naturalnych wyszukiwarek internetowych.”

Cele pozycjonowania strony możemy podzielić na cele główne i pośrednie.

Cele główne pozycjonowania

  • systematyczne zwiększanie widoczności w wynikach naturalnych Google,
  • zwiększenie ilości wejść użytkowników z wyników naturalnych Google,
  • budowa reputacji serwisu w Google.

Cele pośrednie pozycjonowania

  • zdobywanie czołowych pozycji pod najważniejsze wyrażenia dla działalności klienta,
  • pozyskiwanie dobrej jakości linków prowadzących do serwisu,
  • zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa procesu pozycjonowania.

Jak w praktyce osiąga się wysokie pozycje w wyszukiwarce Google? Na podstawie tego jak działamy w MAYKO, ale w dużym uproszczeniu, zakres pozycjonowania strony możemy przedstawić w dwóch kluczowych działaniach:

  • przygotowanie audytu SEO oraz optymalizacja serwisu na jego podstawie – audyt SEO to dokument, w którym zawarte są wszystkie wykryte błędy optymalizacyjne serwisu wraz z ich rekomendowanymi poprawkami. Optymalizacja jest przeprowadzana po stronie klienta na podstawie naszych rekomendacji. Wszystkie korekty optymalizacyjne sugerowane są na podstawie najnowszych standardów oraz wytycznych Google. Dzięki audytowi SEO możemy wykorzystać nieodkryty potencjał SEO serwisu. Więcej o tym czym jest audyt SEO przeczytasz na naszym blogu w artykule “Audyt SEO – czym właściwie jest i jak wygląda?”.
  • link building oparty na wartościowych linkach i content marketingu – link building oparty na zdobywaniu linków z wartościowych serwisów wraz z działaniami content marketingu. Zdobywanie linków to rzeczywisty proces pozycjonowania strony za który klient płaci miesięczny abonament. Takie działania powinny długoterminowo zapewnić serwisowi wysokie pozycje na konkurencyjne słowa kluczowe w wynikach naturalnych Google.

Na czym polega pozycjonowanie strony w Google

To głównie te dwa procesy mają realny wpływ na poprawę pozycji serwisu w wynikach naturalnych Google. Oczywiście kluczową kwestią jest to, jak przeprowadzane są te działania. Wiedza i teoria jak się pozycjonuje strony to nie jest wbrew pozorom tajemna wiedza tylko dla wybranych. Każdy przy wystarczającej chęci i determinacji może przyswoić podstawy. Jednak istotą jest tu doświadczenie i wbrew pozorom pewna doza kreatywności. Skuteczne pozycjonowanie strony przeprowadzi TYLKO i wyłącznie firma z wieloletnim doświadczeniem i bogatym portfolio zadowolonych klientów. Dodatkowo, tylko taka firma potrafi szybko i odpowiednio reagować na bardzo częste aktualizacje w algorytmie Google, które zdarzają się nawet kilka razy w roku.

BEZPŁATNA WYCENA – KLIKNIJ!

Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na pozycję strony w wynikach wyszukiwania

W wynikach wyszukiwania najwyżej pojawiają się strony postrzegane przez algorytm Google za najlepiej dopasowane do konkretnego zapytania. Jak już zostało to wspomniane, mechanizm wyboru algorytmu nie jest dokładnie znany, ale szacuje się, że istnieje około 200 czynników, które wpływają na pozycję stron.

Czynniki wewnętrzne – dotyczące treści na stronie i jej działania

  • unikalność treści,
  • ilość i jakość treści na stronie,
  • występowanie słów kluczowych w treści,
  • tytuły (TITLE) podstron,
  • zawartość słów kluczowych w adresie URL,
  • szybkość ładowania strony,
  • responsywność strony czyli poprawność wyświetlania się na urządzeniach mobilnych.

Czynniki zewnętrzne – dotyczące popularności strony w Internecie

  • ilość i jakość linków prowadzących do strony z innych witryn,
  • jakość stron internetowych, które linkują do naszej strony,
  • aktywność w social mediach (Facebook, Twitter, Instagram itp.).

Wymienione czynniki mają różne wartości, ale każdy z nich wpływa na to, czy strona znajdzie się na wysokiej pozycji listy wyszukiwania.

Audyt SEO – wstępne działanie decydujące o efektywności pozycjonowania

Strategia SEO powinna opierać się na systematycznych działaniach opartych na dokumentacji uzyskanej w efekcie przeprowadzenia audytu SEO. Audyt SEO stanowi wszechstronną analizę strony internetowej i bez niego żaden specjalista SEO nie powinien rozpoczynać docelowego pozycjonowania. Cały wysiłek, a przede wszystkim nakłady finansowe zainwestowane przez klienta, mogą nie przynieść żadnych korzyści bez wcześniejszych poprawek według audytu SEO. Dzięki analizie można dowiedzieć się, jakie obszary strony wymagają poprawy i w jaki sposób należy je wykonać. Bardzo ważne jest, aby audytem i całym procesem optymalizacji oraz pozycjonowania zajmowali się profesjonaliści z co najmniej kilkuletnim doświadczeniem. Nieumiejętne wdrażanie strategii SEO może sprawić, że serwis zamiast zyskać, straci na swojej widoczności w Google.

Audyt SEO – wstępne działanie decydujące o efektywności pozycjonowania

Słowa kluczowe – klucz do osiągania dobrych wyników pozycjonowania

Słowa kluczowe odgrywają jedną z najważniejszych ról w całym procesie pozycjonowania. Aby dotrzeć do właściwej grupy docelowej, należy zwrócić uwagę na ich odpowiedni dobór. Słowa powinny spełniać dwa podstawowe warunki:

  • powinny być stosowane przez użytkowników w procesie wyszukiwania pożądanych informacji,
  • powinny być zgodne z ofertą przedstawioną na pozycjonowanej stronie internetowej.

Warto wybierać słowa, które rejestrują ruch, ale nie muszą to być hasła najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Ogólne frazy charakteryzują się zwykle niskim stopniem konwersji, dlatego dobrze jest postawić na bardziej skonkretyzowane określenia. Na przykład fraza obuwie w przypadku pozycjonowania sklepu ze sprzętem sportowym nie zapewni prawdopodobnie oczekiwanych efektów, ale frazy obuwie sportowe lub buty do biegania mogą zwiększyć konwersję. Użytkownicy Internetu mają z reguły skonkretyzowane oczekiwania, dlatego należy szukać słów kluczowych o większym potencjale.

Przemyślany wybór słów kluczowych

Jakie słowa kluczowe mają duży potencjał? To zasadnicze pytanie w procesie pozycjonowania. W związku z tym, że jest to proces złożony, niezapewniający natychmiastowych efektów, potrzebne są lata doświadczeń, aby trafnie je dobierać. Oczywiście można wykorzystywać ogólne frazy takie jak wspomniane przed chwilą obuwie, ale jest to trudne ze względu na to, że wielu pozycjonerów korzysta z haseł, które przez klientów wyszukiwarek są powszechnie stosowane. Druga opcja to skupienie się na bardziej konkretnych frazach takich jak obuwie sportowe, ale można pójść jeszcze o krok dalej, wykorzystując np. marki (trampki big star, bluza adidas, spodenki damskie nike itd.). W pozycjonowaniu metodą long tail, czyli długiego ogona, można się posługiwać nawet konkretnymi nazwami modeli: buty adidas TERREX SWIFT SOLO D67031, The North Face Hedgehog Hike GTX itp.

Wyboru słów kluczowych należy dokonać, biorąc pod uwagę kilka czynników:

  • badając konkurencję pod względem ilości stron i jakości SEO,
  • biorąc pod uwagę ilość oferowanych produktów lub usług,
  • analizując czy branża dostarcza dużo treści przydatnych dla potencjalnych klientów i czy jest zapotrzebowanie na nie,
  • sprawdzając czy frazy z długiego ogona w Twojej branży są wyszukiwane przez internautów.

Przemyślany wybór słów kluczowych

Znaczenie link buildingu

Obecny algorytm Google wymusza wykorzystywanie linków dobrej jakości. Przestała liczyć się ich ilość. Warto stawiać na mniejszą ilość linków, ale odpowiedniej jakości, aby nie została nałożona przez wyszukiwarkę kara i pozycja w rankingu wyszukiwania nie została obniżona. Właściwie wykorzystywane odnośniki stanowią pozytywny znak dla wyszukiwarki, natomiast nieprawidłowe linkowanie jest odbierane jako sygnał wywołujący podejrzenie o próbę manipulacji rankingiem wyników wyszukiwania.

Link building zgodny z wytycznymi Google

Skuteczne pozycjonowanie, włączając w to link building, wymaga stosowania się do wytycznych przedstawianych przez Google. Właściwe operowanie linkami umożliwia uzyskanie przez stronę stabilnej pozycji na liście wyszukiwania w długim okresie czasu. Kluczową rolę odgrywa naturalność linków. Według Google właściciele witryn powinni sami odwoływać się do podstron, które przykuły ich uwagę i wstawiać do nich linki. Oczywiście, gdy dysponujemy wartościową i interesującą treścią istnieje szansa, że zostanie ona podlinkowana przez internautów. Jeżeli chodzi o mniej popularne strony i treści, trudno spodziewać się, aby właściciele witryn zdecydowali się na ich polecanie np. na własnym blogu. Dlatego musimy postarać się o linki we własnym zakresie.

Linkowanie w naturalny sposób odbywa się za pośrednictwem forów dyskusyjnych lub komentarzy pod wpisami na blogach. Wówczas firmy lub marki są polecane w spontaniczny sposób w nawiązaniu do aktualnie poruszanego tematu. Niestety część użytkowników posługuje się jedynie nazwami firm, a rzadziej linkami. Zdarza się, że stosują tzw. linki nofollow, które mają mniejsze znaczenie dla pozycjonowania niż linki dofollow. Atrybut nofollow linków nie skłania robotów wyszukiwarek do odwiedzenia strony, do której linki prowadzą, chociaż pomaga w powiększeniu grona odbiorców strony.

Pozyskiwanie linków – najlepsze źródła

Istnieje sporo możliwości pozyskiwania linków, ponieważ Internet jest przepełniony stronami, z których każda może stać się źródłem odnośnika. Jest to wyłącznie kwestia wyboru witryny wysokiej jakości odpowiadającej określonym oczekiwaniom. Źródłem linków najczęściej są:

  • katalogi firm i stron internetowych,
  • publikacje na branżowych serwisach,
  • posty na forach dyskusyjnych,
  • komentarze pod artykułami.

Wykorzystanie wymienionych rodzajów witryn jest zalecane, pod warunkiem, że działają jako prawdziwe serwisy dla użytkowników, a nie zostały stworzone głównie dla robotów wyszukiwarki. Serwisy, których zadaniem jest jedynie sprawianie wrażenia naturalnych w rzeczywistości generują sztuczne odnośniki, więc posługiwanie się nimi grozi nałożeniem kary przez Google. Do linków słabej jakości możemy zaliczyć odnośniki ze źródeł tj.:

  • słabej jakości zaplecze pozycjonerskie,
  • systemy wymiany linków (SWL),
  • wszelkie odnośniki zdobywane automatycznymi dodawarkami.

Pingwin – algorytm Google determinujący bezpieczne pozycjonowanie stron

Pozycjonerzy do pewnego czasu mieli ułatwione zadanie, ponieważ mogli koncentrować się na nasycaniu treści stron internetowych słowami kluczowymi i linkowaniu ze źródeł o niewielkiej wartości. Znaczenie miała ilość linków, a nie jakość. Obecnie stosowanie takich metod prowadzi do nałożenia filtra przez Google, co owocuje drastycznym spadkiem strony w wynikach wyszukiwania. Działania muszą być prowadzone przez profesjonalistę i nie należy spodziewać się szybkich efektów. Znacznie łatwiej wypozycjonować nową stronę niż witrynę ze złą historią.

Z dniem 4.10.2013 roku został wprowadzony algorytm Pingwin 2.1, który wymusza pozyskiwanie wyłącznie wartościowych linków. Dlatego dużą rolę zaczął odgrywać content marketing oraz szerokie pozycjonowanie związane z wyborem większej ilości fraz.

BEZPŁATNA WYCENA – KLIKNIJ!

Związek pomiędzy popularnością strony, a jej pozycjonowaniem

Ruch na stronie internetowej zależy m.in. od pozycji serwisu w wyszukiwarce, a wysokie miejsce w rankingu wyników wyszukiwania można osiągnąć poprzez pozycjonowanie. Gdy strona odnotowuje tendencje zwyżkowe w wynikach wyszukiwania Google na różne słowa kluczowe, staje się lepiej widoczna w sieci i odwiedza ją więcej osób.

Na miejsce serwisu w rankingu wyszukiwarki silnie oddziałuje pozycjonowanie, ale wpływ mają również takie czynniki jak branża, do której należy i ewentualna sezonowość. Produkty i usługi cieszące się zainteresowaniem w określonych przedziałach czasowych, pomimo pozycjonowania, nie będą dobrze widoczne w Internecie. W okresie słabszego zainteresowania ofertą będzie się pojawiało mniej zapytań w wyszukiwarkach, co automatycznie wpływa na ograniczenie ruchu na stronie.

Pozycjonowanie strony działającej w środowisku o dużej konkurencji, wśród której pojawiają się rozpoznawalne marki o ugruntowanej pozycji na rynku, może przysparzać problemów. Strategia SEO musi być kompleksowa i wymaga sporych nakładów finansowych. Należy brać pod uwagę to, aby przeznaczony na pozycjonowanie budżet pozwalał na uzyskanie zwrotu z inwestycji. Słowa kluczowe muszą być zawsze dobierane adekwatnie do branży i zaleca się rozpoczęcie pozycjonowania od fraz szczegółowych do fraz ogólnych. Przykładowo w przypadku sklepu sportowego można rozpocząć od fraz damskie koszulki termoaktywne czy plecaki rowerowe, a w późniejszym czasie przejść do fraz koszulki i plecaki. W ten sposób w krótszym czasie zostanie wygenerowany ruch na stronie. Frazy ogólne są trudniejsze do wypozycjonowania, dlatego zaczynanie od nich spowoduje, że dłużej będziemy czekać na efekty pozycjonowania.

Cechy strony przyjaznej dla wyszukiwarki Google – podsumowanie

Odpowiednia architektura strony

Architektura strony, czyli jej budowa, ma znaczenie w pozycjonowaniu, ponieważ istotną rolę odgrywa rozmieszczenie rozmaitych elementów i treści. Zapewnia to użytkownikom dobry odbiór, a indeksującym robotom wyszukiwarki łatwe czytanie kluczowych treści.

Responsywność strony

Ze względu na rosnącą popularność urządzeń mobilnych i łatwy dostęp do nich Google zdecydowało o wprowadzeniu algorytmu, który powoduje, że na pozycjonowanie strony ma wpływ jej dostosowanie do urządzeń mobilnych. Ponadto wiele osób przegląda obecnie zawartość Internetu właśnie za pomocą podręcznych tabletów i smartfonów, więc jeśli serwis nie będzie wyświetlał się poprawnie, nie będą z niego korzystać i ruch na stronie zmaleje. Dlatego obecnie kładzie się nacisk na responsywność witryny, czyli stworzenie jej w taki sposób, aby wyświetlała się prawidłowo na wielu różnych urządzeniach.

Szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania strony jest ważna z punktu widzenia jej użytkowników. Wolno ładująca się witryna skłania do poszukania innej o podobnej tematyce, ale pozwalającej na błyskawiczne dotarcie do informacji. Należy również wziąć pod uwagę, że w przypadku szybkiego ładowania witryny, roboty Google sprawnie się poruszają pomiędzy jej podstronami, co przekłada się na skuteczniejszą indeksację.

Tytuł strony – TITLE

Tytuł strony ma znaczenie w jej odbiorze przez wyszukiwarkę Google. Specjaliści rekomendują umieszczenie w tytule najważniejszych słów kluczowych.

Unikalność treści

Właściwie na każdym kroku należałoby podkreślić jak ważna jest unikalność treści na stronie. Skopiowanie najlepszego opisu nie przyniesie korzyści, a nawet może doprowadzić do problemów. Duplicate content, czyli powielanie istniejących treści, ma często miejsce w przypadku opisów produktów, które są po prostu przenoszone ze strony producenta. Właściciele sklepów nie zdają sobie sprawy, że stworzenie szablonu opisu do podobnych produktów i zmiana w treści tylko np. ich koloru, to również duplicate content. Każdy produkt musi wyróżniać się unikalnym opisem. Błędem jest też indeksowanie jednej treści pod różnymi adresami.

Optymalizacja treści z uwzględnieniem słów kluczowych

Treść zawarta na stronie powinna być przyjazna dla użytkowników i dla wyszukiwarek. Liczy się nie tylko stworzenie tekstów o unikalnym charakterze, trafiających w potrzeby odbiorców, ale również wykorzystanie słów kluczowych. Wybrane frazy powinny się pojawić na stronie kilka razy, ale w naturalny sposób. Zaleca się ich wykorzystanie w tytule strony i znacznikach h1, h2, h3. Nadmierna ilość słów kluczowych zostanie potraktowana jak spam, lecz odpowiednie nasycenie nimi treści będzie sprzyjało pozytywnej ocenie strony przez roboty Google. Warto postawić na słowa kluczowe zaliczane do długiego ogona.

Opisy kategorii – kwestia, której nie należy pomijać

Opisy kategorii odgrywają ważną rolę na stronach, na których jest ich dużo. Dotyczy to przede wszystkim sklepów internetowych, ale również rozbudowanych serwisów informacyjnych lub rozrywkowych. Należy opisywać kategorie główne, jak i podkategorie.

Linki wewnętrzne nie bez znaczenia

Plan linkowania wewnętrznego warto zaplanować już w chwili zakładania strony internetowej, ponieważ zastosowanie go sprzyja skutecznemu pozycjonowaniu. Przemyślane linkowanie istotnych podstron przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie i wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Przyjazne adresy URL

W pozycjonowaniu stron zaleca się optymalizację adresów URL, co oznacza, że powinny zostać w nich wykorzystane istotne dla danej podstrony słowa kluczowe.

Cechy strony przyjaznej dla wyszukiwarki Google – podsumowanie

Pozycjonowanie szansą na skuteczny rozwój biznesu

Obecnie bez pozycjonowania trudno stać się widocznym w Internecie wśród wielu podmiotów zajmujących się tą samą branżą. Pozycjonowanie stwarza szerokie możliwości dla rozwoju biznesu poprzez wypromowanie strony internetowej na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu wzrasta liczba osób odwiedzających stronę, będących potencjalnymi klientami, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży. Na efekty trzeba poczekać zwykle kilka miesięcy, ponieważ pozycjonowanie jest procesem o długotrwałym charakterze i jednorazowe działania nie zapewniają oczekiwanych efektów. Co więcej, prowadzone przez niekompetentne osoby mogą przynieść nawet szkody. Profesjonalnie wdrażana strategia pozycjonowania ułatwia dotarcie do nowych klientów i zwiększa wiarygodność firmy. Użytkownicy zwykle wierzą, że strony wyświetlające się na pierwszych miejscach wyników Google najlepiej spełniają ich oczekiwania. Wykorzystanie wielu słów kluczowych przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności serwisu. Pozycjonowanie jest dobrym narzędziem do budowania świadomości marki.

Czy każda strona może znaleźć się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania?

Wyświetlanie się strony na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania Google ma kluczowe znaczenie dla każdej marki ze względu na kolosalny zasięg wyszukiwarki. Pozostaje pytanie, czy każdy może znaleźć się na najwyższych pozycjach listy skoro konkurencyjne serwisy również stawiają na pozycjonowanie?

Na to pytanie nie istnieje jednoznaczna odpowiedź, ponieważ wiele zależy od danej branży. W niektórych dziedzinach konkurencja jest bardzo duża, a na dodatek wśród firm znajdujących się w TOP10 wyników są takie, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i cieszą się dużą rozpoznawalnością. Warto podkreślić, że inwestują od wielu lat spore zasoby pieniężne właśnie w pozycjonowanie. Z tego względu łatwiej przedostać się do czołówki branżom niszowym. Nie oznacza to jednak, że inne serwisy nie mają możliwości osiągnięcia najwyższych pozycji w rankingu. Jest to kwestia cierpliwości związanej z długofalowym pozycjonowaniem, możliwości finansowych, a także analizowania fraz, do których konkurencja przywiązuje mniejszą wagę.

Miejsce w rankingu wyszukiwań nawet najlepiej pozycjonowanych firm nie jest stałe. Można zaobserwować, że chociaż strona zwykle wyświetla się na pierwszej stronie wyników, wcale nie utrzymuje się cały czas na pierwszej pozycji. Żadna agencja SEO nie jest w stanie zagwarantować określonego miejsca w wynikach wyszukiwania ani czasu utrzymania danej pozycji. Znane są jedynie pewne czynniki, które algorytm Google bierze pod uwagę przy wyborze strony, a nie cały mechanizm jego funkcjonowania. Na dodatek algorytm podlega systematycznej ewolucji, co powoduje, że z dnia na dzień mogą nastąpić nieoczekiwane zmiany i kolejność stron wyświetlających się w wyszukiwarce ulegnie zupełnej metamorfozie.

Dlaczego jakość treści na stronie ma znaczenie dla pozycjonowania?

Bogata w informacje, wartościowa dla użytkownika treść stanowi czynnik rankingowy wpływający bezpośrednio na osiąganie wysokiej pozycji witryny. Tekst jest znacznie lepiej przyswajany przez algorytmy Google niż obrazy i materiały video. Bez unikalnej i interesującej treści nie można liczyć na sukces. Zaleca się umieszczanie w tekstach zróżnicowanych fraz kluczowych, których wybór zwiększy prawdopodobieństwo pojawienia się strony na wysokich pozycjach rankingowych. Algorytmy coraz lepiej radzą sobie z odczytywaniem fraz odmienionych i synonimizowanych, dzięki czemu zachowanie pełnej naturalności tekstu jest prostszym zadaniem niż jeszcze kilka lat temu.

Co należy wziąć pod uwagę w publikacji treści na stronie internetowej?

  • objętość tekstu na danej stronie www,
  • rozmieszczenie słów kluczowych na każdej z podstron i w całym serwisie,
  • unikalność treści,
  • częstotliwość dodawania nowych treści na stronie,
  • strukturę nagłówków h1-h6,
  • meta tagi TITLE i DESCRIPTION.

Content marketing, a pozycjonowanie

Content marketing, czyli marketing treści, polega na dystrybucji oryginalnych i wartościowych treści, której efektem jest wzbudzenie zainteresowania i stymulowanie zaangażowania odbiorców. W związku z tym, że roboty wyszukiwarki najskuteczniej oceniają treści na stronie, a nie jej wygląd oraz resztę zawartości, content marketing stanowi jeden z czynników, który należy brać pod uwagę w pozycjonowaniu, co potwierdza nieustannie powtarzane hasło „Content is king”.

Informacje na temat danej firmy, produktów lub usług zawarte na stronie internetowej są niezbędne nie tylko do właściwego pozycjonowania strony, ale również do budowania pozytywnego wizerunku marki. Warto jednak pokusić się o rozszerzenie treści na stronie np. poprzez prowadzenie bloga, a także publikacje specjalistyczne w wartościowych serwisach zewnętrznych. Zwracamy w ten sposób uwagę na naszą wiedzę ekspercką, podnosząc w ten sposób własną wiarygodność i wspomagając jednocześnie pozycjonowanie strony.

Content marketing, a pozycjonowanie

Rola pozycjonowania stron w inboud marketingu

SEO stanowi podstawową metodę pozycjonowania polegającą na optymalizacji: technicznych elementów, treści zamieszczanych na stronach oraz prowadzących do nich odnośników. W ten sposób witryna trafia do skonkretyzowanych grup odbiorców, co jest istotną kwestią w inboud marketingu.

Inboud marketing stanowi odmianę strategii marketingowej skierowanej wyłącznie do potencjalnych klientów, a więc osób wyrażających zainteresowanie określonym produktem, usługą lub treścią, a to umożliwia osiąganie oczekiwanych wyników sprzedaży. Strategia sprawdza się w przypadku produktów znanych. Nie kształtuje popytu na towary, które są dopiero wprowadzane na rynek, a ich funkcjonalności nie są jeszcze zbadane przez odbiorców, ponieważ nie kreuje nowych potrzeb. Trzeba mieć to na uwadze, decydując się na pozycjonowanie, ponieważ nie stanowi ono rozwiązania dla biznesu na każdym etapie jego rozwoju.

Pozycjonowanie jest ściśle powiązane z zapytaniami, jakie użytkownicy wyszukiwarek wpisują, poszukując określonych rzeczy lub innych wartości, które sprzyjają wykorzystywaniu inboud marketingu. Internauci w pole wyszukiwania wpisują najrozmaitsze frazy takie jak: buty sportowe, sukienka na wesele lub dobra restauracja. Frazy mogą być jeszcze bardziej skonkretyzowane, np.: buty sportowe Nike, czerwona sukienka na wesele, dobra restauracja sushi. Strony są pozycjonowane na różne frazy – zarówno na te bardziej ogólne, jak i zawężające grono odbiorców. Zawsze, gdy wybierane są frazy dostosowane do potrzeb Internautów, strona trafia na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania ze względu na faktyczne zainteresowane odbiorców. Natomiast o generowaniu zysków decydują dodatkowo takie kwestie jak gust i możliwości finansowe danej osoby. Pozycjonowanie zwiększa szansę na pozyskanie kolejnego klienta. Jest to narzędzie bardzo przydatne w inboud marketingu, którego zasięg jest mniejszy niż tradycyjnej reklamy, ale za to jakościowo lepszy.

BEZPŁATNA WYCENA – KLIKNIJ!

Częste pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie strony? Istnieje konkretna cena albo cennik pozycjonowania?

Cena pozycjonowania strony ustalana jest indywidualnie i zależy głównie od konkurencyjności branży w jakiej działalność prowadzi potencjalny klient. Kwota w wycenie pozycjonowania pozwala nam osiągnąć zadowalające efekty w stosunkowo krótkim czasie. Więcej o kosztach pozycjonowania na przygotowanej przez nas infografice dostępnej w artykule “Ile kosztuje pozycjonowanie strony? INFOGRAFIKA”.

Jaki jest model rozliczenia za pozycjonowanie strony?

Z naszymi klientami rozliczamy się tylko w formie formie stałego miesięcznego abonamentu. Pozwala nam to na skuteczną realizację obranej strategii SEO dla serwisu. Forma ta niesie za sobą obustronne korzyści, zarówno po stronie klienta jak i naszej jako agencji SEO. Więcej o zaletach i wadach w artykule na naszym blogu “Modele rozliczeń z agencją SEO za pozycjonowanie strony”, gdzie szczegółowo opisujemy poszczególne formy rozliczenia.

Czy istnieje ograniczenie co do ilości pozycjonowanych słów kluczowych?

Nie ma ograniczeń jeżeli chodzi o ilość pozycjonowanych słów kluczowych dla danej strony internetowej. Oczywiście wszystkie słowa kluczowe do pozycjonowania muszą być odpowiednio dobrane. Przed rozpoczęciem pozycjonowania ustalamy wraz z klientem słowa kluczowe, które pozycjonujemy na samym początku, później wraz z osiągnięciem zadowalających efektów dobieramy kolejne i tak przez cały okres trwania pozycjonowania. Głównym celem naszego pozycjonowania jest maksymalne zwiększenie widoczności strony internetowej na całą gamę słów kluczowych.

Kiedy zobaczę efekty pozycjonowania mojej strony?

Pierwsze zadowalające i widoczne efekty powinny pojawić się po około 3-4 miesiącach pozycjonowania strony. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że szybkość pojawienia się efektów zależy głównie od konkurencyjności branży oraz budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie. W bardzo konkurencyjnych branżach, pierwsze widoczne efekty mogą pojawić się nawet po 9 miesiącach intensywnego pozycjonowania.

W jaki sposób mogę kontrolować pozycjonowanie mojej strony internetowej?

Klient otrzymuje od nas comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań SEO. Raporty zawierają w sobie między innymi bieżącą analizę widoczności w wynikach naturalnych Google, analizę profilu linkowego (przyrost linków przychodzących) oraz wybrane odnośniki jakie zostały zdobyte do strony internetowej w danym miesiącu rozliczeniowym.

comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań SEO

Klient otrzymuje comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań SEO

Dodatkowo, klient otrzymuje od nas dostęp do panelu pozycji, który sprawdza każdego dnia pozycję serwisu na konkretne słowa kluczowe w wynikach Google.

monitoring pozycji w google - kontrolowanie pozycjonowania

Nasz skrypt codziennie monitoruje pozycje strony klienta

BEZPŁATNA WYCENA – KLIKNIJ!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij